English

با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر صورت گرفت:

بررسی روند و احصاء چالش ها در اجرای پروژه های زیربنایی و تجهیزاتی بندر امیرآباد

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نیازمندی های بنادر در بخش تجهیزات عملیاتی باید مطابق با طرح آمایش تجهیزات بندری و دریایی به عنوان سند بالادستی تأمین شود، بر تسریع شناسایی آسیب ها و پیش بینی چالش های احتمالی و تلاش بر رفع آن با تمام توان تأکید کرد.

بررسی روند و احصاء چالش ها در اجرای پروژه های زیربنایی و تجهیزاتی بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی فتحی عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید یک روزه خود از بندر امیرآباد که به همراه جمعی از مدیران کل ستادی این سازمان انجام شد، بر تسریع روند پیشرفت فیزیکی پروژه های سرمایه گذاری و زیر بنایی بندر امیرآباد با توجه به زمانبندی تعریف شده برای هر پروژه تأکید کرد.

وی طرح مطالعات آمایش تجهیزات دریایی و بندری را از اسناد بالادستی در تصمیم های سازمان بنادر در حوزه های مهندسی و امور زیربنایی برشمرد که در این راستا و با توجه به برنامه های دولت مردمی در احیای کریدور بین المللی شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا در حوزه CIS، فرصت مناسبی در جهت ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات بندری و عملیاتی در بندر امیرآباد فراهم شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به چالش های موجود با پیمانکاران در برخی از پروژه های عمرانی و تجهیزاتی اشاره کرد و گفت: منافع سازمان و ذینفعان را باید در بستری تفاهمی و با استفاده از ظرفیت های موجود در قراردادهای فی مابین تأمین کرد.

وی به پروژه احداث اسکله رو-رو ریلی به عنوان پروژه ای منحصر بفرد و ملی اشاره و ضمن بررسی روند اجرای این پروژه و بررسی چالش های اجرای آن ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه مدیران سازمان بنادر و اداره کل بندرامیرآباد، موانع اجرای این پروژه رفع شده و با احداث این اسکله راهبردی، حمل و نقل ترکیبی و لجستیک در بندر امیرآباد بیش از پیش توسعه یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه به ضرورت تقویت تجهیزات بندری و دریایی متناسب با حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر اشاره کرد و بر تعیین تکلیف تجهیزات بلااستفاده در بندر امیرآباد با تعمیرات اساسی برخی از آن ها برای بازگرداندن به چرخه عملیات یا تعامل و پیگیری رفع نواقص این تجهیزات از سوی شرکت های سازنده تأکید کرد.

محمدتقی انزان پور، کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی اسکله رو رو ریلی از 2 به 3 اسپن span)) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل پروژه اسکله رو رو ریلی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با صدور مجوزهای لازم و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل پروژه این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه