English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

بیش از ۴ هزار تن نهاده بذر کشاورزی در مازندران توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: چهار هزار و 55 تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی جاری در بین کشاورزان استان توزیع شده و این روند ادامه دارد. ‎

بیش از 4 هزار تن نهاده بذر کشاورزی در مازندران توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: در سال زراعی جاری 2 هزار و 300 تن بذر گندم، یک هزار هزار تن بذر شالی، 350 تن بذر شبدر علوفه ای، 200 تن بذر سویا، 150 تن جو، 46 تن بذر انواع کلزا، 6 تن بذر سبزیجات برگی و غده ای و حدود سه تن بذر پنبه مورد نیاز کشاورزان مازندرانی در راستای حمایت از بخش کشاورزی تاکنون توزیع شده و تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود برای سال زراعی جاری در سطح 29 هزار هکتار گندم به صورت دیم و 26 هزار هکتار گندم آبی، 215 هزار هکتار کشت اول برنج و 105 هزار هکتار کشت مجدد و پرورش رتون (دنوج)، 29 هزار هکتار جو و بیش از 27 هزار هکتار شبدر و 30 هزار هکتار انواع سبزیجات کشت انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به توزیع یک هزار تن بذر شالی در سال گذشته، گفت: در راستای برنامه حمایتی دولت از کشاورزان امسال با توجه به وضعیت زیرکشت بذر شالی شامل رقم برنج هاشمی، طارم، شیرودی، ندا و فجر از اوایل بهمن توزیع می شود.

وی افزود: در زمان حاضر مراحل کشت جو، شبدر و کلزا در حال اتمام است و 50 درصد کشت گندم و انواع سبزیجات به دلیل دیرهنگام بودن بارش ها در سطح زمین های کشاورزی استان انجام شده است.

عنایتی با اشاره به افزایش 21 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، بیان داشت: 84 هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان استان مازندران خرید شده است و این در حالی بود که این رقم در سال گذشته 68 هزار تن بود.

وی به تولید 15 هزار و 800 تن کلزار در مازندران در سال جاری اشاره و تصریح کرد: 2 هزار و 700 تن کلزا به صورت تضمینی و بقیه به صورت خرید توافقی و آزاد از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به 153 هزار تن کود یارانه دار(تکلیفی) برنامه ابلاغی مازندران، خاطرنشان ساخت: برای حمایت از کشاورزان تاکنون 70 هزار و 78 تن کود اوره، 11 هزار و 247 تن کودهای فسفاته و هفت هزار و 316 تن کودهای پتاسه برای کشت پاییزه در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه