English

با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت؛

کلنگ مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش به زمین زده شد

کلنگ زنی اولین مرکز جامع خدمات سلامت با دید پیشگیرانه بر اساس تجربه ویروس کرونا در جزیره کیش با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان به زمین زده شد.

کلنگ مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عملیات احداث مرکز جامع خدمات سلامت شهرک صدف با حضور حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، غلامعلی جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از مسئولان همزمان با روز کیش آغاز شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در آئین کلنگ زنی طرح مرکز جامع خدمات سلامت شهرک صدف اظهار کرد: این مرکز برای اولین بار در کشور بر اساس تجارب کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا به منظور اجرای برنامه های پیشگیرانه در بیماری های واگیر طراحی شده است. 

وی با بیان اینکه رصد بیماری ها، خدمات و سلامت جامعه از مهمترین ویژگی های این مرکز سلامت خواهد بود افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تجهیز این مرکز کمک حال سازمان منطقه آزاد خواهد بود.

فرشیدی گفت: هرچند بیماری کرونا در کشور و مناطق مختلف فروکش کرده است اما باید رصد بیماری ها به صورت ویژه در دستور کار باشد که طرح مرکز جامع خدمات سلامت صدف کیش برای تحقق این مهم تمام استانداردهای فنی مورد نظر وزارت بهداشت را دارد.

تبدیل جزیره به مرکز توریسم سلامت پیگیری می شود 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این کلنگ زنی اظهار داشت: تبدیل جزیره به فضای درمانی و تورسیم سلامت با هدف ارایه خدمات شایسته به مردم از اولویت های این سازمان است و طرح های مختلفی در این راستا پیگیری می شود.

مهدی کشاورز یادآور شد: طرح احداث مرکز جامع خدمات سلامت شهرک صدف به گونه ای طراحی شده که کادر بهداشت و درمان بتوانند مسیر کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر را به صورت استاندارد پیگیری کنند.

وی افزود: این طرح امروز پس از هشت سال معطلی با هدف ارایه خدمات سلامت به ۱۸ هزار نفر از ساکنان جزیره در زمینی به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع و مساحت زیربنا ۲۵۰۰ متر مربع در سه طبقه کلنگ زنی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه