English

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت اجرای پدافند غیرعامل در طرح نهضت ملی مسکن

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، قبل از جانمایی پروژه‌ها از لحاظ عدم قرار گیری در گسل زلزله و نقاط فرونشست بررسی‌های لازم بعمل می‌آید تا شهرک‌ها و مجتمع‌هایی ساخته شود که از لحاظ پدافندی آسیب پذیر نباشند.

اهمیت اجرای پدافند غیرعامل در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی منصوری در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه پدافند غیرعامل در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: در حوزه راه و شهرسازی که یک اداره عمرانی است اجرای ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در همه زیر بخش‌های این مجموعه و در جهت پیش بینی و پیشگیری از آسیب پذیری زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات احتمالی الزامی است. 

وی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه پدافند کالبدی و زیربنایی استان در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مستقر است، اذعان داشت: پدافند کالبدی مجموعه اقدامات بنیادی زیربنایی و مهندسی در تمامی زیرساخت‌های عمرانی کشور است که موجب کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور می‌شود.  

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این راستا در هنگام تصویب طرح‌های جامع، تفصیلی و شهری نکاتی از جمله پراکندگی در ایجاد و جانمایی تاسیسات حیاتی و حساس مورد توجه قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای پدافند کالبدی مبحث استحکامات سازه‌ها، جانمایی و مسائل فنی و مهندسی آن‌ها است گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان که هم اکنون در حال اجرا بوده، قبل از جانمایی پروژه‌ها از لحاظ عدم قرار گیری در گسل زلزله و نقاط فرونشست بررسی‌های لازم بعمل می‌آید تا شهرک‌ها و مجتمع‌هایی ساخته شود که از لحاظ پدافندی آسیب پذیر نباشد. 

منصوری خاطرنشان کرد: در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان به طور کامل به موضوع پدافند غیرعامل پرداخته شده و الزامات پدافندی در حوزه‌های عمران، شهرسازی و تاسیسات برقی و مکانیکی بیان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه