English

در صورت تأمین اعتبار؛

بیمارستان معتضدی کرمانشاه قابلیت مرکز تخصصی ناباروری غرب کشور را دارد

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه گفت: با نگاه توسعه محور به این مرکز، بیمارستان معتضدی قابلیت تک تخصصی زنان و زایمان تمام بخش های مورد نیاز جهت مراقبت از مادران پیش و پس از بارداری، حین بارداری و حین زایمان با محوریت غرب کشور را دارد.

بیمارستان معتضدی کرمانشاه قابلیت مرکز تخصصی ناباروری غرب کشور را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عبدالله سعادت فر با بیان این مطلب که یک چهارم زایمان های استان کرمانشاه در بیمارستان معتضدی کرمانشاه انجام می شود، ابراز داشت: از ۹۰ تخت مصوب اختصاصی برای این مرکز درمانی در حال حاضر ۸۰ تخت بیمارستانی آن فعال است و بخش های مختلفی شامل اورژانس، سونوگرافی و خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاه، جراحی سزارین، بخش زایمان، بخش نوزادان، ICU نوزادان، بخش بیماری زنان و ...  در آن خدمات رسانی می کنند.

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه با تأکید براینکه بیمارستان معتضدی از قدمت بالایی برخوردار است در صورت توجهات توسعه ای به این مرکز درمانی می تواند مرکز سلامت زنان بوده و تمام تخصص های مورد نیاز سلامت زنان در آن تجمیع شود.

وی تعداد مراجعین این بیمارستان را در سال گذشته ۸۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۶۲۱۲  زایمان ثبت شده که از این تعداد گزارشی از  فوت مادر ثبت نشده و تنها ۴۰ نوزاد بر اثر عوامل مختلف از جمله ناهنجاری های ژنتیکی ۲۵۸ مورد مُرده زایی ثبت شده است.

سعادت فر در ادامه به فعالیت بخش درمان ناباروری در بیمارستان معتضدی با مراجعه ۱۲ هزار زوج به این مرکز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به این مهم که روش های نوین درمان ناباروری از درمان های دارویی گرفته تا انجام روش هایی مانند IVF در این بخش انجام می گیرد، بخش اصلی کار مربوط به زوج هایی است که برای بچه دار شدن نیازمند انجام روش هایی مانند IVF هستند که در این زمینه سال گذشته حدود 600 تا 700 زوج تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه تأکید کرد:  با توجه به این مهم که بیمارستان معتضدی از ظرفیت بزرگترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور برخوردار است، در حال حاضر فاز توسعه ای این مرکز با اضافه کردن فضایی به مساحت 120 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر راه اندازی یک مرکز جدید درمان ناباروری در محوطه فضای باز بیمارستان هستیم و طبق جلساتی که با مسئولین دانشگاه داشته ایم قرار است فضای 1500 متری برای ساخت این مرکز در سه طبقه اختصاص داده شود.

وی افزود: برآوری اولیه اعتباری برای ساخت این مرکز حدود 15 میلیارد تومان است که ظرف یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه