English

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

راه اندازی ۱۰ مرکز سطح ۲ ناباروری در استان اصفهان

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه اندازری مرکز سطح 2 ناباروری در استان اصفهان تا پایان سال 1402 خبر داد.

راه اندازی 10 مرکز سطح 2 ناباروری در استان اصفهان

زهرا جوانمردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،با اشاره به تصویب تاسیس 10 مرکز سطح 2 ناباروری در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این مراکز شامل بیمارستانهای امین، شهید منتظری نجف آباد، 9 دی خمینی شهر، محمد رسول الله (ص)مبارکه، شهدای لنجان،  امام خمینی (ره) فلاورجان،  امیر المومنین (ع) شهرضا، گلدیس شاهین شهر، حشمتیه نایین و شهید رجایی داران است که بر اساس  ابلاغیه وزارت بهداشت باید تا سال 1402 راه اندازی شوند.

وی با اشاره باینکه در مراکز سطح 2 ناباروری، متخصص زنان،  متخصص اورولوژی، کارشناس آزمایشگاه، متخصص طب مکمل ایرانی، ماما و پرستار مستقر می شوند ، بیان کرد: خدمات تشخیصی اولیه، ارائه خدمات مشاوره ‌ای در زمینه داخلی، عفونی، ژنتیکی، تغذیه، طب مکمل و  بررسی اولیه ناباروری  انجام می گیرد  که در صورت نیاز و برای دریافت خدمات درمانی تخصصی تر به سطح 3 ناباروری ارجاع داده می شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر بدلیل نبودن مراکز سطح 2  ناباروری، افرادی که  نیاز به درمان نازایی دارند از همان ابتدا باید به مراکز سطح 3 ناباروری مراجعه نمایند و این در حالی است که عدم توانایی در فرزندآوری گاهی با یک مشاوره تغذیه یا مشاوره روانشناسی و دور شدن از استرس ها براحتی قابل درمان می باشد.

جوانمردی با بیان اینکه اصولا در مراکز سطح 3 درمان ناباروری، انجام اعمال  تشخیصی و درمانی و جراحی تخصصی مانند انتقال جنینی خارج از رحمی، انجماد جنین، رحم اجاره ای و تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) انجام می شود ، افزود: از نظر علمی  بسیاری از مشکلات ناباروری نیاز به انجام این دست از اعمال تخصصی ناباروری ندارد و بایک سری درمانهای اولیه دارویی و مشاوره های کارشناسی ، مشکل بیماران برطرف می گردد.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خدمات سطح 2 ناباروری تاکنون به شکل پراکنده در بخش های خصوصی و مطب ها  به بیماران  ارائه می شد که با این ساز و کار ارائه این دست از خدمات در مراکز دولتی و بصورت نظام مند  صورت می گیرد.

مرکز ناباروری

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه