English

نصب و فعالیت سامانه‌های هشدار سیل در ۵۳۰ نقطه از کشور

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: برای راه‌اندازی سامانه هشدار سیل نیز لازم است تا زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌صورت همزمان فعال شود؛ هم‌اکنون در ۵۳۰ نقطه از کشور سامانه‌های هشدار سیل نصب و فعال است.

نصب و فعالیت سامانه‌های هشدار سیل در 530 نقطه از کشور

به گزارش خبرگزاری موج قم، سحر تاج‌بخش روز چهارشنبه در نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور در قم، افزود: تحریم تجهیزات رادارهای هواشناسی را از دیگر موانع توسعه شبکه راداری دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ساخت داخلی رادارهای هواشناسی آغازشده که تا به سرانجام رسیدن آن‌ها، فاصله زیادی وجود دارد.

رییس سازمان هواشناسی کشور مشکلات توسعه‌ای شبکه دیدبانی هواشناسی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سال گذشته ۱۶ استان کشور گام‌های بلندی در تجهیز شبکه‌های مختلف هواشناسی برداشتند.

وی با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های سنتی باران‌سنجی، گفت: ایستگاه‌های خودکار برخی کارکردهای ایستگاه‌های سنتی مانند سنجش ارتفاع و برف را ندارد.

تاج‌بخش، معضل گردوغبار را از چالش‌های اساسی کشور یادکرد و افزود: آیین‌نامه گردوخاک به‌رغم تلاش‌های چندساله در خصوص سیاهه انتشار، هنوز ابلاغ نهایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی سامانه هشدار سیل نیز لازم است تا زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌صورت همزمان فعال شود؛ هم‌اکنون در ۵۳۰ نقطه از کشور سامانه‌های هشدار سیل نصب و فعال است.

رییس سازمان هواشناسی کشور، یادآور شد: دولت در تلاش است تا در تمام نقاط کشور ایستگاه‌های هشدار سیل را نصب و فعال نماید که اجرای همزمان تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کاری دشوار است.

تاج‌بخش با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی اعلام مخاطرات ملی از سال ۹۸، بیان کرد: بروز نبودن داده‌های سیاهه انتشار از مشکلات ریشه‌ای سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار در کشور است.

رییس سازمان هواشناسی کشور، گفت: نیاز اساسی مدیریت بحران در حوزه هواشناسی، توسعه و تقویت داده های پیش بینی و هشدار برای مدیریت بموقع حوادث غیرمترقبه است.

تاج‌بخش، تغییر کاربری اراضی را از مشکلات عمده مدیریت بحران در بروز باران و سیلاب یادکرد و تصریح کرد: در برخی از کشورهای دنیا شیوه‌های استحصال آب در حال انجام است که در بهترین حالت این شیوه ۱۲ درصد به افزایش باران کمک می‌کند که روش متداول و به‌صرفه‌ای در تامین منابع آبی نیست و برخی آسیب‌های دیگر را نیز بر جای می‌گذارد هرچند در برخی امور مانند مه و تگرگ زدایی موثر است.

نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور تا فردا پنجشنبه پنجم آبان ماه جاری در قم ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی