English

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد؛

اجرای پروژه تصفیه شیرابه طی تفاهم نامه ای با یک شرکت دانش بنیان در اصفهان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از عقد تفاهم نامه ای با یک شرکت دانش بنیان در راستای اجرای پروژه تصفیه شیرابه خبر داد.

اجرای پروژه تصفیه شیرابه طی تفاهم نامه ای با یک شرکت دانش بنیان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: در راستای کنترل و هدایت شیرابه در سال ۱۴۰۰ که از مهمترین برنامه های سازمان به شمار می رود، برای اولین گام فرآیند مدیریت شیرابه انجام و تمامی بخش‌های کارخانه کانال‌کشی شد تا شیرابه‌ها به لاگن‌های تبخیری منتقل شود.

وی افزود: بر این اساس، در حال حاضر از نفوذ شیرابه به زمین جلوگیری می شود که این اقدام ارزشمندی در جهت جلوگیری از آلودگی منابع آبی و خاکی  به‌شمار می‌رود.

ساکتی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در سال جاری به دنبال اجرای پروژه تصفیه شیرابه با هدف کاهش مشکلات محیط‌زیستی شیرابه‌ها با مشارکت بخش خصوصی بوده است، خاطرنشان کرد: با اجرای واحد اول پروژه به ظرفیت 20متر مکعب از این آب در چرخه مدیریت پسماند استفاده می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان یک شرکت دانش‌بنیان برای اجرای این طرح برگزیده شده است، توضیح داد: این شرکت به لحاظ فنی مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است و کارشناسان سازمان پسماند نیز شاخص‌های فنی و علمی آن را تأیید کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به عقد تفاهم‌نامه بین سازمان مدیریت پسماند و این شرکت دانش‌بنیان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای پروژه تصفیه شیرابه، تأمین تسهیلات و منابع مالی آن و ورود منابع مالی شهرداری اصفهان به پروژه به صورت BOTمنعقد شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: طی این تفاهم‌نامه بخشی از سرمایه پروژه توسط این شرکت دانش‌بنیان تأمین می‌شود و پس از اجرا، شهرداری اصفهان طی 2 سال با خرید تضمینی آب تولیدی، این بخش از سرمایه‌گذاری شرکت دانش‌بنیان را بازمی‌گرداند.

تصفیه شیرابه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه