English

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبر داد؛

ذخایر خونی استان اصفهان در شرایط بحرانی است/ دخایر خونی به کمتر از چهار روز رسید

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخایر خونی استان اصفهان در شرایط بحرانی قرار دارد.

ذخایر خونی استان اصفهان در شرایط بحرانی است/ دخایر خونی به کمتر از چهار روز رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی فتوحی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ذخایر خونی استان اصفهان در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: ذخایر خونی استان با توجه به کاهش اهدا کننده خون به کمتر از چهار روز کاهش یافته است.

وی افزود: اصولا باید روزانه 450 تا 500 فرد  مراجعه‌کننده برای اهدای خون داشته باشیم اما درحال حاضر این عدد کاهش یافته است و روزانه تعداد 70 تا 80 اهداکننده کاهش می یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی گروه خون‌ها و به ویژه گروه O منفی در حد بحران است و ذخیره بقیه گروه خونی ها نیز مطلوب نیست و چنانپه اوضاع به همین ترتیب باشد در آینده‌ای نزدیک مشکل خواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین مصرف‌کنندگان خون، بیماران خاص مانند سرطانی‌ها، تلاسمی‌ها، هموفیلی‌ها، بیماران پلاکتی و دیالیزی‌ها هستند، گفت: این گروه‌ها سخت نیاز به تزریق خون دارند و هرچند روز یکبار باید چند واحد خون تزریق کنند.

فتوحی تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم برای کمک به بیماران نیازمند به خون و پلاکت به مراکز انتقال خون در شهرستان‌ها و در اصفهان به مرکز انتقال خون واقع در میدان خواجو مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی