English

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه:

مقابل ظلم بر مردم در هیچ نقطه ای از صنایع در حوزه های مختلف ماموریتی عبور نخواهیم کرد

مراسم روز جهانی استاندارد در اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، اعضای محترم هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان، واحد های تولیدی، کارشناسان استاندارد برگزار شد.

مقابل ظلم بر مردم در هیچ نقطه ای از صنایع در حوزه های مختلف ماموریتی عبور نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مهدی حسین پور، مدیر کل استاندارد کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز استاندارد، ذیل چارچوب برنامه های راهبردی و عملیاتی که بر اساس 5 محور و 22 هدف محور ابلاغی که برگرفته از بیانات گام دوم انقلاب و مبنای میثاق ریاست محترم سازمان ملی استاندارد و مقام معظم رهبری در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد می باشد و اشاره داشت که مهمترین رکن این سازمان ، نظارت بر اجرای قانون در راستای تولید کالا و ارائه خدمات مطلوب و توسعه رویکرد مستمر است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره بر اجرای طرح سراسری طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و طرح پایش از واحدهای تولیدی تا بازار مصرف با اشاره به اینکه کیفیت، مرغوبیت و سلامت کالا خط قرمز سازمان ملی استاندارد است و پاسداران گمنام عرصه کیفیت در مقابل ظلم بر مردم در هیچ نقطه ای از صنایع در حوزه های مختلف ماموریتی این اداره کل ( در عرصه مواد غذایی و سازه های ساختمانی و ... ) عبور نخواهیم کرد.

حسین پور ادامه داد: با توجه به قانون تقویت و توسعه استاندارد در مواجهه با رعایت نشدن استاندارد‌ها به استناد به آن برخورد خواهیم کرد و اشاره نمود که در استان تا کنون طرح نظارت بر بازار مصرف اجرا گردیده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

حسین پور محدوده اجرای نظارت‌های این معاونت را در بخش غذایی از مزرعه تا سفره و در صنعت، از کارخانه تا مصرف کننده، دانست و گفت: کیفیت، مرغوبیت و سلامت کالا خط قرمز سازمان ملی استاندارد است.

وی افزود: در زمینه محصولات غذایی نیز دو واحد تولیدی موفق به دریافت نشان حلال شدند

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد وظایف و ماموریت ها اداره کل استاندارد کرمانشاه در ذیل چهار محور استاندارد سازی، اندازه شناسی و اوزان و مقیاس ها، تایید صلاحیت و سیستم های و مدیریتی کیفیت و ارزیابی و انطباق در ساختار های استان می باشد که این اداره کل نیز تمام این وظایف مدیریت و پوشش می دهد 

مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: به تصویب و اجرایی شدن و اجباری شدن استاندارد خدمات پس از فروش خودرو و خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار شورای عالی استاندارد اشاره کردند که با جدییت و قاطعیت در استان نیز پیگیری و تا حصول نتیجه دنبال خواهند شد.

معاونت توسعه و برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه

در ادامه دکتر مهرتاش، معاونت توسعه و پشتیبانی منابع استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد بازوی توانمند عرصه صنعت و کنترل کیفیت و خدمت رسانی در حوزه های مختلف صنعت به آحاد جامعه میباشد، فرمودند که اداره کل استاندارد کرمانشاه علاوه بر رصد و پایش محصولات در واحدهای تولیدی و بازار مصرف در عرصه کیفیت در امر صادرات و واردات از ۵ مرز مشترک با کشور عملکرد موفقی داشته است ایشان پس از پایان مراسم بطور مستقیم از آزمایشگاههای تخصصی اداره کل بازدید کردند و با کمبود ها و مشکلات آشنا شدند و برای ارتقا سطح استاندارد خدمتی، تدابیری را بعمل آوردند و خواستار پیگیری نیازمندی ها شد .

سپس یوسفوند، رئیس سازمان بسیج اساتید استان و رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی در این مراسم با تاکید بر لازمه وجود استاندارد در تمامی زمینه ها علی الخصوص عرصه های زندگی در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی و زندگی به تبیین مواضع روز در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی و تقویت رفتار استاندارد اشاره داشته و همچنین در راستای استاندارد اخلاقیات و توجه به نسل جوان مطالبی را بیان کردند .

مراسم روز استاندارد کرمانشاه

در پایان نیز از واحد های تولیدی نمونه استان، مدیران کنترل کیفیت نمونه، آزمایشگاه های همکار نمونه اداره کل استاندارد کرمانشاه در استان تجلیل بعمل آمد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه