English

نهضت ملی مسکن مهمترین رسالت دولت سیزدهم/ یزد برترین استان در شاخص های نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در نشست خبری که با حضور کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد برگزار شد، گفت: طرح نهضت ملی مسکن مهمترین رسالت دولت سیزدهم است.

نهضت ملی مسکن مهمترین رسالت دولت سیزدهم/ یزد برترین استان در شاخص های نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، خواجه رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در نشست خبری که با حضور کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد برگزار شد، گفت: طرح نهضت ملی مسکن مهمترین رسالت دولت سیزدهم است.

خواجه رضایی با اشاره به تلاش مجموعه مدیران دستگاه های مرتبط در استان، افزود: استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو شناخته شد و وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته این موضوع را صراحتا مطرح کرد و از استان یزد به عنوان پیشرو و الگوی کشور در طرح نهضت ملی مسکن نام برد.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن که پیش از نهضت ملی مسکن آغاز شد، بیان کرد: در این طرح با توجه‌ به نیاز انباشته مردم در حوزه مسکن با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و پیمانکاری سازمان همیاری شهرداری های استان یزد موفق شدیم طی ۱۰ ماه پروژه مسکن ملی در بلوار نواب صفوی یزد و بعد از آن پروژه های ویلایی شهرستان مهریز را به بهره‌برداری برسانیم، همچنین پروژه ۲۰۰ واحدی یزد در حال اتمام می باشد.

وی افزود: سه کارگزار اعم از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و سازمان همیاری شهرداری های یزد در طرح های مسکن استان یزد بازوی اداره کل راه و شهرسازی بودند و این در حالی است که ستاد اجرایی فرمان امام اولین تجربه ساخت مسکن را در یزد آغاز نمود و به عنوان الگوی کشور قرار گرفت همچنین سازمان همیاری شهرداری های یزد به عنوان اولین تجربه کشوری پا به عرصه ساخت مسکن نهاد.

وی تصریح کرد: بانک ها یکی دیگر از بازوان راه و شهرسازی در عرصه ساخت مسکن ملی هستند.

خواجه رضایی با اشاره به مراجعه  و سوالات متعدد مردم به اداره کل راه و شهرسازی یزد افزود: آیین نامه اجرایی بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به تصویب هیأت وزیران رسید و در تاریخ ۱۷ مهر ابلاغ شده که طی آن افرادی که در سکونت گاه های غیر رسمی و زمین های تصرفی(موات) اقدام به ساخت و ساز مسکن کرده اند اعم از منطقه اسکان،حسن آباد و صدرآباد تا پایان سال جاری با تعیین شرایط و قیمت کارشناسی روز به آنها واگذار می‌شود.

ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی

خواجه رضایی خاطر نشان کرد: ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی مورد تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی با اعلام این خبر، بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مردم از طریق دفاتر کارگزاری و پیشخوان خدمات مربوطه را دریافت نمایند تا نیاز به مراجعه‌ حضوری به اداره کل مسکن و شهرسازی نباشد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در این نشست اعلام کرد: یکبار برای همیشه در یزد سامانه اینترنتی ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن باز شد و مزیت آن برنامه‌ریزی ساخت مسکن طبق نیاز مردم استان می باشد.

احسان خواجه رضایی افزود: به دلیل اینکه طرح های آماده سازی مسکن ملی چندین بار دستخوش تغییر شد

متقاضیانی که در خردادماه امسال تایید نهایی شدند و سامانه برای واریز آورده اولیه آنها باز نشده است بزودی مشکل برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت پروژه ها تاکنون در استان یزد گفت: ۶ هزار و ۷۸۹ نفر تخصیص پروژه شدند، ۴هزار و۱۶۰ واحد دارای پروانه کامل هستند، فونداسیون ۶هزار و ۳۸ واحد اجرا شده، ۴۱۴ واحد به متقاضیان تحویل شده و در صورتی‌که نقدینگی پروژه ها تامین شود تا پایان سال جاری واحدهای زیادی تحویل متقاضیان خواهد شد.

خواجه رضایی گفت: بزودی با بازدید مقام عالی وزارت افتتاح،کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی و رفع موانع طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد را خواهیم داشت.

‌این مقام مسئول در ادامه به ۶ فاز ثبت نامی نهضت ملی مسکن در یزد اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰۹هزار و ۲۵۷ متقاضی در استان ثبت‌نام کرده اند که ۴هزار و ۷۷۲ نفر حائز شرایط اولیه و ۴۵هزار و ۸۹۲ نفر تایید نهایی شدند که طی این عملیات ۱۴هزار ۳۶۱ نفر افتتاح حساب انجام داده اند.

زمین های طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهر است

خواجه رضایی به برتری استان یزد در شاخص های طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: براساس شاخص تعداد واحدهای تحویل داده شده، سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی مسکن طی بازدید مقام عالی وزارت و معاونین وزارت و براساس آمار سامانه، یزد پیشرو در نهضت ملی مسکن کشور شناخته شد.

خواجه رضایی با بیان اینکه اراضی طرح در شورای برنامه ریزی استان و کارگروه زیربنایی مصوب می‌شود گفت: همه اراضی نهضت ملی مسکن در داخل محدوده شهری تعریف شده و اراضی خارج از محدوده نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه