English

حسین عباس نژاد:

سازمان بنادر از تقویت گردشگری دریایی هرمزگان حمایت می‌کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ایجاد مسیرهای جدید دریایی در بنادر غرب با محوریت کیش بررسی شده است گفت: سازمان بنادر از تقویت گردشگری دریایی هرمزگان حمایت می‌کند.

سازمان بنادر از تقویت گردشگری دریایی هرمزگان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه«کیش اینوکس ۲۰۲۲» با نمایندگان شرکت های کشتیرانی و مالکان شناوری مسافری، تفریحی و گردشگری دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که در محل اداره بنادر و دریانوردی کیش برگزار شد، فرصت های بهبود شرایط ترددهای دریایی و ایجاد مسیرهای جدید دریایی در بنادر غرب استان با محوریت جزیره کیش از جمله مسیر دریایی کیش به دبی،کیش به قطر ، کیش به هندورابی و بندرعباس به کیش بررسی شد.

همچنین در این دیدار ۲ ساعته شرایط توسعه و بهسازی شناورهای مسافری و ارتقای گردشگری دریایی از طریق اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مورد بحث قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از رفع موانع ثبت شناورهای تفریحی کلوپ های دریایی که فاقد شماره ثبت سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره کیش است، خبر داد و افزود: امیدواریم با استقرار تیم بازرسی و صدور گواهینامه ثبت در جزیره کیش فرآیند این شناورها تا نیمه اول آبان ماه به اتمام برسد.

عباس نژاد همچنین از الحاق جزایر جدید در فعالیت‌های گردشگری با رویکرد توسعه حضور مردم در حوزه‌های گردشگری خبر داد و گفت: طبق مصوباتی که فروردین ماه امسال با حضور معاون اول رییس جمهور داشتیم، قرار است از ۱۴ جزیره در استان هرمزگان، ۱۰ جزیره در فرآیند گردشگری فعالیت داشته باشند که پیش از این پنج جزیره فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی و افزوده شدن این پنج جزیره در این طرح گردشگری افزود: فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر شرکت های کشتیرانی و همچنین مشارکت گروه‌های مختلف مردمی با طرح های بنادر و دریانوردی در توسعه اشتغال نیز فراهم می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه