English

مدیر کل استاندارد استان اصفهان:

۳ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان تحت نظارت استاندارد هستند / معرفی ۱۲ واحد صنعتی نمونه استاندارد در اصفهان

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان تحت نظارت استاندارد هستند.

۳ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان تحت نظارت استاندارد هستند / معرفی ۱۲ واحد صنعتی نمونه استاندارد در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمود فرمانی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته استاندارد بیان داشت: ۳ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان تحت نظارت استاندارد هستند که در سال جاری ۱۱ هزار بازرسی از این واحد‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به معرفی ۱۲ واحد صنعتی نمونه استاندارد در اصفهان اظهار کرد:این واحد‌های صنعتی استان امسال محصولی با کیفیت مطابق با استاندارد‌های کیفیت در زمینه تولید محصولاتی همچون شیمیایی، لوازم خانگی، مواد غذایی و خودرویی و برق والکترونیک تولید کرده اند.

بازرسی  ۲۸ تا ۳۰ هزار واحد صنفی در هر سال

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان استاندارد در تدوین سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان دولت نقش مؤثری دارد، افزود:هر ساله ۲۸ تا ۳۰ هزار واحد صنفی مورد بازرسی مجموعه استاندارد قرار می‌گیرند که کالاها باید رعایت الزامات و نشانه‌گذاری های استاندارد را داشته باشند.

فرمانی در ارتباط با عملکرد اداره استاندارد اصفهان توضیح داد: در ۶ ماهه امسال در حوزه باسکول وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای هزار و ۱۳۸ باسکول، در حوزه وسایل سبک واحدهای صنفی ۴ هزار و ۳۴۳ دستگاه و در حوزه نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع ۲ هزار و ۵۲٠ نازل، مورد آزمون قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان افزود: طی شش ماهه ابتدای سال جاری، ۹ پروانه جدید در این بخش صادر شده و ۴۹۶ پروانه اجباری در همین مدت تمدید شده است.

ابطال ۲۶۶ پروانه  مصالح ساختمانی در استان

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال در ادامه نظارت‌های سازمانی، ۲۶۶ پروانه واحد صنفی مشمول استاندارد اجباری باطل شده که عمده این ابطال‌ها در حوزه مصالح ساختمانی بوده و همچنین ۲۶ پرونده تشویقی ابطال گردید.

وی در ارتباط با سایر فعالیت‌های سازمان استاندارد در حوزه خدماتی همچون شهربازی‌ها و آسانسورها، بیان داشت: طی شش ماهه امسال ۲ هزار و ۷۱۲ آسانسور در استان اصفهان مورد بازرسی انجام شده است که برای یک‌هزار و ۴۰۵ مورد آسانسور تاییدیه استاندارد صادر شده است.

فرمانی با بیان اینکه سازمان استاندارد مطابق با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی درونی‌سازی و برون‌گرایی تولیدات ملی که یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است را دنبال می‌کند، گفت: در تلاش برای ترغیب و تشویق مردم برای استفاده از کالای با کیفیت ایرانی هستیم.

ورود ۳۰ شرکت دانش دانش بنیان به حوزه استاندارد

مدیرکل استاندارد استان با اشاره به شعار سال با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: امسال ۳۰ شرکت دانش بنیان درخواست تایید گواهینامه استاندارد دانش بنیان داشته اند که برای ۱۱ واحد پروانه استاندارد دانش بنیان صادر شده است.

وی به تشریح روند انتخاب واحدهای نمونه تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: از جمله شرایط دریافت عنوان واحد نمونه این است که در طول سال گذشته، علاوه بر رعایت استانداردهای لازم، هیچ‌گونه نقصی در پروانه‌های مربوطه نداشته باشند.

معرفی ۱۲ واحد صنعتی استاندارد در استان

فرمانی در خصوص روند انتخاب واحدهای نمونه در استان توضیح داد: امسال از بین سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی دارای مهر استاندارد، ۱۲ واحد صنعتی نمونه انتخاب شدند که به‌زودی در مراسمی معرفی و تقدیر خواهند شد.

با بیان اینکه در اداره استاندارد تذکرها و اخطارهایی برای واحدها ارسال می‌شود، اضافه کرد: در این راستا برای هزار و ۸۵۱ واحد اخطار و تذکر صادر شده است و زمانی که کوچک‌ترین انحراف استاندارد در واحدها مشاهده شود تذکر داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹۸ مورد اعلام جرائم داشته‌ایم که ۵٠ پرونده مربوط به مصالح ساختمانی و ۳۲ مورد توقیف محموله‌های غیراستاندارد واحدهای صنعتی در اصفهان بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه