English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مدل جدید کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی استان ارائه شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرکز تحقیقات باید مدل جدیدی از کشت را متناسب با شرایط آب و هوایی استان ارایه کند.

مدل جدید کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی استان ارائه شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد کشت پاییزه با بیان اینکه گزارش های دریافتی از کشت پاییزه استان امیدوارکننده نیست، اظهار داشت: برای اینکه به سطح کشت قابل قبولی دست پیدا کنیم باید تلاش همکاران بیشتر از گذشته باشد و در این راستا مرکز تحقیقات باید مدل جدیدی از کشت را متناسب با شرایط آب و هوایی استان ارایه کند.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی حال حاضر یک عامل تهدید کننده است که نیاز است برای سازگاری با آن تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان ساخت: اگر همدلی و همکاری در کار کردن وجود داشته باشد می توان تمامی سطوح ابلاغی را اجرا کنیم و باید وقت بگذاریم تا کارها را به درستی پیش ببریم.

وی افزود: اگر شهرستان ها حرکت داشته باشند قطعاً در کشت پاییزه سطح کشت بالایی را شاهد خواهیم بود و در این میان باید برای پیگیری امور و رفع مشکلات دغدغه داشته باشیم.

همچنین سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز کشت قراردادی گندم در استان را 26 هزار و 800 هکتار و جو را 10 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: مرحله سوم تسهیلات ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید ابلاغ می شود تا متقاضیان از این تسهیلات استفاده کنند.

احسان عباسپور عنوان داشت: طرح الگوی کشت ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی هفته آینده به شهرستان ها ابلاغ خواهد شد که بخشی از آن در قالب کشت پاییزه است.

وی اضافه کرد: طرح الگوی کشت برای تعیین قطب های تولید در کشور و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مؤثر است و برای 5 سال برنامه ریزی شده است تا سطح درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 203 هکتار قرارداد کشت کلزا منعقد شد که یک هزار و 50 هکتار کشت و سطح سبز کلزا در استان 294 هکتار است، گفت: 27 هزار و 945 کیلوگرم بذر کلزا بین یک هزار و 980 بهره بردار توزیع شد.

وی ابراز داشت: مازندران امسال متعهد به کشت 25 هزار هکتاری کلزا در استان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه