English

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان خبر داد؛

افتتاح اولین دفتر میراث بانی روستاهای کشور در روستای پنداس کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان از افتتاح اولین دفتر میراث بانی روستای کشور در "روستای پنداس" کاشان خبر داد.

افتتاح اولین دفتر میراث بانی روستاهای کشور در روستای پنداس کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانایی نیا در مراسم رونمایی از پوستر همایش بازنمایی هویت روستایی ضمن اشاره به وجود پتانسیل های مختلف گردشگری در نقاط مختلف شهرستان کاشان گفت: این همایش آبروی شهرستان کاشان و امید است با برگزاری این همایش فتح بابی برای رونق گردشگری روستایی شهرستان کاشان باشد.

وی ضمن اشاره به ابلاغ دستور فرمانداری شهرستان کاشان در زمینه همایش هویت روستایی به دستگاه‌های مختلف و ایجاد تفاهم نامه ای فی مابین اداره میراث و گردشگری با سپاه پاسداران عنوان کرد: در این تفاهم نامه از بکارگیری نیروی بسیج برای حفاظت و صیانت از ابنیه تاریخی و مواریث فرهنگی در همین راستا اولین دفتر میراث بانی روستایی حفاظت از آثار ابنیه و بافت های تاریخی روستاهای کشور در روستای پنداس کاشان افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

آغاز فصلی جدید برای حوزه گردشگری کاشان

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کاشان ،ضمن تشکر از از همکاری فرمانداری و شهرداری وبخشداری و بالاخص دهیاری روستای پنداس باتشکر ویژه از شهرداری کاشان که دراجرای این همایش کمک‌های شایانی داشت، عنوان کرد:این رویداد مهم که آبروی شهرستان است ظرف مدت ۲ روز که نخستین روز شروع این همایش افتتاح چند پروژه که با همت و همکاری شهرداری کاشان و ۲۴  طرح گردش گری در طول این همایش برگزار می شود .

این مقام مسئول با بیان اینکه این همایش از اهمیت بسیار زیادی برخودار است، گفت:لازم است تمامی امکانات ازدستگاه‌های مختلف برای اجرای این همایش به کار گرفته شود.

دانایی‌نیا ضمن اشاره به برگزاری بازی های محلی منطقه ای وجشنواره غذا و برنامه‌های مختلف در برگزاری اولین همایش هویت روستایی تصریح کرد: امیدواریم این رویداد شرایطی ایجاد کند که حس رقابت در حوزه گردشگری میان روستاهای شهرستان کاشان به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه میراث روستایی کاشان غبار غفلتی گرفته است، تاکید کرد: با برگزاری این همایش گرد و غبار این غفلت از گردشگری روستایی پاک شود و شاهد پویایی حوزه گردشگری روستایی شهرستان کاشان باشیم .

لازم به ذکر است؛ همایش بازنمایی هویت روستایی ۲۸ و ۲۹ مهرماه در روستای زیبا و پر افتخار پنداس با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و مدیر کل جهاد کشاورزی برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه