English

در بیست و چهارمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان مطرح شد

محور کلیدی برنامه‌های تحولی یزدنوین پروژه‌های انتقال آب به استان است

بیست و چهارمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد صبح امروز با محوریت گزارش آخرین وضعیت بهره‌برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به استان و افزایش ظرفیت این خط در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

محور کلیدی برنامه‌های تحولی یزدنوین پروژه‌های انتقال آب به استان است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست از اهمیت تامین پایدار آب برای استان سخن گفت و محور کلیدی و اساسی برنامه‌های تحولی یزدنوین را عملیاتی شدن پروژه‌های انتقال آب به استان عنوان کرد.

مجید دهقانی‌زاده مساله تامین آب را موضوع مهم و حیاتی برای استان دانست که برای تمرکز بیشتر در عملیاتی شدن پروژه‌های انتقال آب به استان با حکم استاندار یزد، موسسه کوثر  به طور خاص مسئول پیگیری و عملیاتی شدن آن شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه تمهیداتی برای اطمینان بخشی به شهروندان یزدی در حوزه تامین و آبرسانی مناسب برای آنها در دستور کار استان قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور در برنامه‌های میان مدت شاهد اتفاقات میدانی و عملی خوبی اعم از واگذاری معدن برای انتقال آب به استان و انتقال آب از دریا و سایر مواردی که در این حوزه وجود دارد خواهیم بود.

دکتر دهقانی‌زاده با تاکید به اینکه مدیریت تقاضا و مصرف آب انتقالی به استان بعد مهمی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: از افزایش ظرفیت خط انتقال آب خلیج فارس به استان برای بهره‌مندی بیشتر از این موهبت الهی و اقدام عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی در خصوص تامین آب کشاورزی و صنعت شهرستان‌های جنوبی استان یزد، گفت: شهرستان‌های خاتم، مروست و ابرکوه قرار است به نحوی از ظرفیت خطوط انتقال آب دریا به استان‌های فارس و اصفهان به صورت اشتراکی بهره‌مند شوند.

در ادامه حسین غفوری مدیر پروژه انتقال آب به یزد به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بهره‌برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به استان و افزایش ظرفیت این خط پرداخت.

غفوری با اشاره به اینکه خط انتقال آب از سایت شیرین سازی تا اردکان یزد 820 کیلومتر است، افزود: برای سرعت بخشیدن به انجام کار، این پروژه در سه قطعه اجرایی تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه این سه قطعه با انتخاب پیمانکار به صورت مستقل اجرایی شده است، تصریح کرد: قطعه اول خط انتقال از سایت شیرین سازی بندرعباس تا گل‌گهر سیرجان به طول 305 کیلومتر، قطعه دوم به طول 151 کیلومتر از مخزن گل‌گهرسیرجان تا مجتمع مس سرچشمه و قطعه سوم از از ایستگاه شماره 3 قطعه دوم تا اردکان یزد نیز به طول 370 کیلومتر بوده که در حال اجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه