English

شورای دانشگاه اصفهان با صدور بیانیه ای اغتشاشات اخیر را محکوم کرد

اعضای شورای دانشگاه اصفهان در پی حواشی اخیر، با صدور بیانیه‌ای اقدامات هنجارشکنانه را محکوم کرد.

شورای دانشگاه اصفهان با صدور بیانیه ای اغتشاشات اخیر را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در بیانیه شورای دانشگاه اصفهان که شامگاه یکشنبه در پایگاه اینترنتی دانشگاه اصفهان منتشر شد، آمده است: درآستانه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی و دستیابی نظام جمهوری اسلامی ایران به دستاوردهای خطیر و گران سنگ در عرصه‌های مختلف علمی و بین المللی و یادآوری اوج اقتدار بزرگترین اجتماع با شکوه و عظمت امت اسلام در حماسه و حضور خیل عظیم جمعیت بیست و چند میلیونی اربعین امسال و فریاد مظلومیت خواهی و استکبار ستیزی نهضت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، انتظار می‌رفت خناسان و طراحان نقشه‌های شیطانی برای دستیابی به مقاصد شوم و پلید خود به منظور جلوگیری از گسترش روزافزون اسلام و ارتقای علم و فناوری در کشور بیش از گذشته به فعالیت‌های ایذایی روی آورند.

اکنون دشمن با تجربیات چهل سال گذشته خود در مقابله با نظام اسلامی در یک برنامه هماهنگ، می کوشد ترکیبی از مجموعه سیاست‌های تحریمی سالیانه گذشته و سیاست‌های رسانه‌ای، آموزشی و اقتصادی خود در چهار حوزه اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست به طور کامل بهره گیرد اما با رهنمود مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جهش و رستاخیز علمی و رسیدن به قله‌های علمی در این انقلاب دشمنان زبون را به هراس انداخته و بار دیگر با راه اندازی اغتشاش و آشوب در صدد هستند از حرکت و پیشرفت کشور جلوگیری کنند و محیط علمی و دانشگاهی را متشنج جلوه دهند که ضرورت دارد با جهاد تبیین ماهیت این تحریفات و دروغ‌ها آشکار شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن گرامیداشت هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید و نیز عرض خیرمقدم به دانشجویان گرامی به ویژه دانشجویان نو ورود عزیز، با یادآوری حرمت والا و جایگاه رفیع تعلیم و تربیت و انسان سازی دانشگاه و تاکید بر بسترسازی این رسالت با حضور دانشجویان و اذعان بر این که عده‌ای برای تثبیت فاصله‌ها و شکاف‌های اجتماعی کمر همت بسته اند، نکات زیر را به آگاهی اعضای محترم خانواده فرهیخته دانشگاه اصفهان اعم از اعضای هیأت علمی گرانقدر، دانشجویان گرامی و یاوران علمی عزیز می‌رساند:

۱. اعلام موفقیت دیپلماسی انقلاب اسلامی در سازمان ملل و کشورهای منطقه با پیشینه غنی فرهنگ اسلامی در مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی، نوید بخش آینده‌ای روشن برای مردم صبور و با بصیرت ایران اسلامی است. همواره استکبار جهانی و ایادی نفوذی با هراس از رشد و بالندگی انقلاب اسلامی ایران می‌کوشند در فعالیت‌های جاری کشور اختلال ایجاد کنند.

۲. در این ایام، مزدوران داخلی و جمعی فریب خورده با بهرگیری از فضای مجازی و رسانه‌ای و راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی و به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های خود با بهانه‌های دروغین مانند حمایت از حقوق زنان و… نسبت به هتک حرمت مقدسات، ارزش‌ها و باورهای اسلامی و اهانت به ائمه معصومین (علیهم السلام) با هدف فریب اذهان عمومی، خصوصاٌ دانشگاهیان فرهیخته به تقابل با بنیان‌های نظام اسلامی به ویژه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و اغفال و فریب جوانان ما برخاسته اند، بنابراین برای حفظ حرمت دانشگاه و پرهیز از هرگونه آسیب به جایگاه آن با هر عمل و بیانی ضروریست با اعتماد به مدیریت دانشگاه و عدم مداخله عوامل بیرونی غیر مسئول، از شأن و مرتبه دانشگاه با جدیت محافظت شود.

۳. رشد روز افزون علمی کشور مرهون مشارکت جدی و اثر بخش دانشگاهیان در عرصه علم و فناوری است. ضمن برنامه ریزی برای اصلاح ناکارآمدی‌ها و کج کارکردی‌های قبلی، ضرورت دارد اولاً؛ این روند توسط مدیریت دانشگاه پرقوت و با نشاط تداوم یابد، ثانیاٌ: خانواده فرهیخته دانشگاهی در این شرایط حساس، با هوشیاری و بصیرت مانع سو استفاده و بهره گیری سودجویان شوند و از اقدامات آسیب ساز آنان غافل نگردند.

۴. یادآور می‌گردد بیان منطقی، عالمانه و کارشناسی دانشگاهیان و مشارکت در آینده سازی کشور برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی و دستیابی به ایران قوی و پیشرفته ضروری است. با ابراز تأسف از درگذشت خانم مهسا امینی و تاکید بر پیگیری موضوع از مجاری قانونی، هرگونه اختلال در فعالیت‌های جاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه به بهانه پیگیری این موضوع را به مصلحت دانشگاهیان نمی‌داند.

۵. ضمن تشکر از همه عزیزانی که در روزهای گذشته تلاش خود را معطوف حفظ بسترامن و پویا برای فعالیت‌های دانشگاهی کرده اند با تاکید بر رعایت نظم و انضباط آموزشی و تشکیل کلاس‌ها با حضور همه دانشجویان، دانشگاهیان را برای گفتگو و تضارب آرا و فراهم ساختن بیش از پیش بسترهای مشارکت قانونمند و بر حذر کردن فعالیت‌های منافی با قانون، اخلاق و شأن و کرامت انسانی در محیط دانشگاه دعوت می‌کند.

در پایان ضمن محکوم کردن اقدامات هنجار شکنانه اخیر آشوبگران و اهانت به مقدسات و ارزش‌های انقلاب اسلامی، همواره امیدواریم با مشارکت فعال دانشگاهیان شاهد رشد و رونق علم و فرهنگ و دستیابی دانشگاه در جایگاه دانشگاه تمدن ساز و جامعه محور باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه