English

اشتباهات داوری در مراحل حساس بازی منجر به تغییر روند در نتیجه شهرآورد یزد شد

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با "برنامه جهان ورزش-والیبال" رادیو ورزش، در مورد اتفاقات و قضاوت پر اشتباه داوری در مسابقه تیم های والیبال شهداب یزد و ایفاسرام اردکان که باعث تغییر مستقیم در نتیجه بازی شد، گفتگو کرد.

اشتباهات داوری در مراحل حساس بازی منجر به تغییر روند در نتیجه شهرآورد یزد شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، شرافت مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با "برنامه جهان ورزش-والیبال" رادیو ورزش، در مورد اتفاقات و قضاوت پر اشتباه داوری در مسابقه تیم های والیبال شهداب یزد و ایفاسرام اردکان که باعث تغییر مستقیم در نتیجه بازی شد، گفتگو کرد.

به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد، در هفته دوم لیگ برتر والیبال ایران، دو نماینده پرستاره والیبال استان یزد یعنی تیم‌های والیبال شهداب یزد و ایفاسرام اردکان در ورزشگاه آیت الله خاتمی(ره) این شهر به مصاف یکدیگر رفتند که در انتهای این رقابت هیجان انگیز و پرتنش، تیم والیبال شهداب یزد، مدافع عنوان قهرمانی این دور از رقابت ها، ۲ به ۳ نتیجه را به ایفاسرام اردکان واگذار کرد.

امیر شرافت پس از این رویداد با انتقاد جدی به عملکرد داوران بازی، داوری این شهرآورد را ناعادلانه و پراشتباه عنوان کرد که طرح این مهم در رسانه ها سبب شد وی در برنامه جهان ورزش-والیبال رادیو ورزش و در گفتگوی تلفنی با اصغر حاج کاظمی، ناظر داوران این دیدار، گفتگو ‌کند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد در این برنامه به عدم توجه به اجرای کامل قوانین مطرح شده توسط فدراسیون در این دیدار پرداخت و افزود: حضور بیش از ۱۰۰ تماشاچی محترم تیم ایفاسرام برخلاف قانون برگزاری بازی که بدون حضور تماشاگران بود، تخلف آشکار و استراتژیکی‌ست که نه تنها مسئولان این تیم بلکه ناظر مسابقه نیز بدان توجهی نکرد و موجبات ناراحتی خیل عظیمی از هواداران خونگرم تیم شهداب یزد را فراهم آورد.

وی تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای در ابتدای بازی و ابتدای شروع ست سوم را از دیگر موانعی دانست که سبب شد روند پیشتازی تیم والیبال شهداب یزد با تاخیر در شروع ست سوم که طبق اصول فنی منجر به بازیابی تیمی که از نظر امتیاز عقب مانده می شود، متوقف گردد.

شرافت همچنین نسبت به اشتباهات فاحش داوری در اوت و داخل گرفتن توپ و سرویس‌ها علی‌الخصوص در ست چهارم اعتراض و انتقاد کرد.

وی در آخر با تاکید بر اینکه علی قریب، داور این دیدار که داور بین‌المللی استان و باتجربه کافی است؛ خاطرنشان کرد: البته نمی‌خواهم بگویم تمام اشتباهات داوری به نفع تیم ایفاسرام اردکان بود؛ خیر! برخی از اشتباهات منجر به گرفتن امتیاز توسط تیم ما نیز شد اما اشتباهات در مراحل حساس بازی علی‌الخصوص با توجه به رقابت تنگاتنگ و اختلاف نتیجه اندک، منجر به تغییر روند در نتیجه بازی شد.

در ادامه اصغر حاج کاظمی، ناظر داوران این مسابقه در واکنش به انتقادات مطروحه، توضیح داد: درست است که اشتباهاتی وجود داشت اما باید گفت که روز گذشته داوران خط و داور دوم این دیدار بسیار خوب کار کردند. قریب، داور اول بازی نیز در دو ست اول خوب پیش رفت اما در سه ست پایانی، نتوانست بازی را به درستی مدیریت و قضاوت کند؛ البته ناگفته نماند که ۳ تا ۵ اشتباه در بازی‌ای به سنگینی بازی دیروز این‌ دو تیم، طبیعی است.

وی در ادامه افزود: در رابطه با تماشاچی‌ها نیز، از قبل اعلام شده بود که بازی بدون تماشاچی برگزار می‌شود و تیم والیبال شهداب یزد و ایفاسرام اردکان هر کدام به ترتیب ۵ و ۱۰ میهمان داشتند. اما اشتباهی که منجر به حضور تماشاچیان و دو تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای شد؛ باز بودن در سالن بود. وقتی در سالن باز باشد و تماشاچی داخل بیاید، به بیرون از سالن هدایت کردن آنان واقعا سخت و زمان‌بر است.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد در واکنش به این گفته اصغر حاج‌کاظمی پیرامون عادی دانستن چند اشتباه در بازی توسط داوران، گفت: این که قضاوت داور در دو ست اول، قضاوت خوبی بوده، به دلیل اختلاف فاحش بین امتیازات شهداب و ایفاسرام بود. از این گذشته در بازی‌ای به تنگاتنگی دیروز که دو تیم با اختلاف اندکی از هم پیش می‌روند، همین چند اشتباه نتیجه بازی را تغییر می‌دهد؛ افزون بر این، تاخیر در شروع ست سوم به نفع تیمی است که از لحاظ امتیازی عقب مانده و به زمان بیشتری برای بازیابی انرژی بدنی و انگیزه نیاز دارد.

اصغر حاج کاظمی، ناظر داوران این مسابقه در اخر ضمن پذیرش اشتباهات داوری این دیدار و عذرخواهی از بابت موارد مورد اعتراض نسبت به عملکرد داوران این بازی، در همراهی با علی شاکری، پیشکسوت والیبال و مجری کارشناس این برنامه رادیویی، با آرزوی دقت بیشتر از جانب برکزارکنندگان، از کمیته داوران فدراسیون والیبال خواستند برای چینش داورهای مسابقات حساس لیگ با نظم و دقت بیشتری برنامه‌ریزی کنند تا شاهد تکرار چنین اشتباهاتی نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه