English

سردار بهمن کارگر:

دفاع مقدس یک حرکت عقلایی است

رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبت کرد و وجود امام خمینی (ره) به عنوان مرجع عظمای تقلید مردم در دفاع مقدس بسیار با اهمیت بود و با قدرت مدیریت و بینش آن امام راحل همه ملت برای دفاع بسیج شدند.

دفاع مقدس یک حرکت عقلایی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در سخنانی اظهار کرد: ابتدا تصور می‌کردیم نخستین سلاح‌های شیمیایی را کشور‌های اروپای شرقی به صدام داده اند اما بعد‌ها مشخص شد آمریکا این سلاح‌ها را به صدام داده است.

سردار کارگر این سخنان را در آیین رونمایی از نخستین جلد از دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد و افزود: پادشاه سابق کشور اردن، شاه حسین، گفته بود ما واسطه آمریکا با عراق بودیم و سلاح‌های شیمیایی را به صدام می‌دادیم، همچنین اطلاعات ارتش ایران به واسطه حضور ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران طی دوره پهلوی، به راحتی در اختیار ارتش عراق قرار می‌گرفت.

رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس متذکر شد: دفاع مقدس یک حرکت عقلایی است و در همه رده‌های جنگ عملیات‌ها با همفکری و مشورت نیرو‌ها صورت می‌گرفت و دفاع ما نیز در برابر هجوم صدام و متحدان جهانی اش عقلایی بود.

وی ادامه داد: مطابق اسناد بررسی شده، ۳۶ کشور دنیا به صدام به صورت مستقیم کمک کردند، شوروی یکی از ابرقدرت‌های آن زمان هم‌پیمان رسمی عراق بود و آمریکایی‌ها نیز به آن‌ها اطلاعات و تسلیحات می‌دادند با این حال دفاع مقدس با رهبری امام خمینی (ره) و مقاومت مردم مدیریت شد.

رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس یادآور شد: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبت کرد و وجود امام خمینی (ره) به عنوان مرجع عظمای تقلید مردم در دفاع مقدس بسیار با اهمیت بود و با قدرت مدیریت و بینش آن امام راحل همه ملت برای دفاع بسیج شدند و همین مدیریت نشان دهنده جایگاه شاخص امام خمینی (ره) در رهبری ایران است.

سردار کارگر در خاتمه گفت: دانشنامه دفاع مقدس اگر مرجع، محکم، قوی، مستند و بی تعارف باشد به شبهات پاسخ می‌دهد البته وقتی برخی می‌گویند مردم شبهاتی در خصوص دفاع مقدس دارند گاهی این شبهات مربوط به مردم نیست بلکه این‌ها شبهاتی است که خود بیان کنندگان پیدا کرده اند و آن‌ها را به مردم نسبت می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه