English

رئیس سازمان بسیج علمی فارس اعلام کرد؛

اجرای رویداد تا ثریا در «شیراز»

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: همایش بزرگ سرمایه گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور با عنوان "تا ثریا" روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار می‌شود.

اجرای رویداد تا ثریا در «شیراز»

به گزارش خبرگزاری موج فارس، احمدرضا قاسمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس سه‌شنبه ٢٨ شهریور در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه نبود بانک اطلاعاتی نخبگان موجب شده تا نخبگان علمی فارس نتوانند مشکلات استان را برطرف کنند، اضافه کرد: نبود نظام مسائل در فارس از دیگر مشکلاتی است که در این استان وجود دارد. 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس افزود: نبود ارتباط بین صنایع، نخبگان و مدیران ارشد استان موجب شده تا مسائل موجود در استان به روش‌های دانش بنیان مرتفع نشوند. 

به گفته قاسمی؛ از جمله اهدافی که رویداد "تا ثریا"به دنبال آن است، این بوده که بتوان تخصص‌ها را به یکدیگر ارتباط داد تا نخبگان جامعه بتوانند مسائل و مشکلات استان را حل کنند. 

او یادآور شد: رفع تمرکزگرایی از دیگر اهدافی است که این رویداد به دنبال تحقق آن بوده تا بتوان سرمایه گذاران، اشتغال دانش بنیان و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیری را از حالت متمرکز در تهران خارج و به استان فارس نیز انتقال داد. 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس با یادآوری اینکه رویداد تا ثریا، چهارشنبه ٣٠ شهریور در مرکز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این رویداد دارای دو رویکرد "بیان طرح‌ها و ایده‌ها" و "پرداختن به نظام مسائل مشکلات استان" است.

به گفته قاسمی، بیش از ۴۶ طرح فناور مطرح شده که ١۵ طرح در این رویداد معرفی و ١٠ نیاز فناورانه نیز در این رویداد از میان ١۴۶ نیاز استان معرفی خواهند شد. 

او همچنین معتقد است که ایجاد سبدهای اشتراکی فناوری می‌تواند عاملی برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های فناور و جذب سرمایه گذاران در فارس شود. 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس ادامه داد: نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه موجب شده تا تنها ۵ درصد از شرکت‌های صنعتی فارس دارای واحد تحقیق و توسعه باشند از این رو در راستای رقابت پذیری واحدهای صنعتی داخلی و بازارهای بین المللی میتوان از این حوزه بهره جست تا شرایط رقابتی برای این صنایع فراهم شود.

قاسمی یادآور شد: اکو سیستمی برای شرکت‌های دانش بنیان در فارس وجود ندارد و شاهد هستیم به علت نبود این اکوسیستم نهادهای مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان به صورت مجزا از یکدیگر فعالیت می‌کنند. 

به گفته رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس سرمایه گذارانی که قرار است به فارس در قالب رویداد تا ثریا وارد شوند بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به استان وارد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی