English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام خبر داد؛

استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز مهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای زائران و رفاه حال آنان در استان و به‌ویژه در مرز مهران خبر داد.

استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز مهران

به‌ گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی با بیان اینکه مردم از سراسر کشور برای مشرف شدن به عتبات عالیات به مرز مهران و استان ایلام مراجعه کردند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ورود زائران به استان و مرز مهران برای رفاه حال زائران و مسافران عتبات عالیات اندیشیده شد و همچنین در این ایام انجام تبلیغات مناسب و توزیع اقلام معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان که می‌تواند ایلام را به تمام کشور معرفی کند در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه پرسنل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام علاوه بر خدمت مناسب به زائران اربعین توانستند از این فرصت برای بالابردن ظرفیت گردشگری استان استفاده کنند، گفت: «نظارت بر اقامتگاه‌ها و واحدهای پذیرایی موضوعی مهم بود که به‌طور مستمر انجام شد و با متخلفان در این حوزه برخورد شد.

وی از چاپ اقلام تبلیغاتی برای توزیع در ایام اربعین خبر داد و افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغات در زمینه گردشگری در زمان‌هایی مانند اربعین که شاهد حضور جمعیت بالا هستیم موضوعی مهم است که این وظیفه به خوبی انجام شد.

شریفی گفت: با توجه به اینکه این اداره‌کل به‌عنوان معین شهرستان ملکشاهی معرفی شده بود برای رفاه حال زائران و پذیرایی از آنان با فرمانداری این شهرستان همکاری‌های ویژه‌ای در راستای ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی، برپایی دو سیاه‌چادر برای پخت غذاها و سوغات محلی استان، اقدامات لازم برای اسکان زائران و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی را انجام داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: این اداره‌کل با ایجاد پایگا‌ه‌های اطلاع‌رسانی در ورودی شهرستان‌هایی که در مسیر زوار اربعین قرار دارند به توزیع اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه معرفی جاذبه‌های شاخص استان و همچنین نقشه راهنمای گردشگری به زبان عربی برای معرفی هر چه بهتر استان به کشورهای همسایه پرداخت.

شریفی عنوان کرد: مجموعه‌های مختلف در سطح شهرستان مهران به منظور اسکان زائران در مهمان‌سراها، کمپ‌ها،  واحدهای اقامتی و ... نیز آمادگی کامل داشته که خوشبختانه خدمات خوبی در این راستا به زائران ارائه شد.

وی به دیگر اقدامات این اداره‌کل، نظارت مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، بهداشت، اماکن، تعزیرات و .. بر واحدهای اقامتی و رستوران‌های بین‌راهی برای رفاه حال زائران، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی  و سوغات محلی، احداث پایگاه‌های بین‌راهی و مزین کردن ورودی‌های استان از جمله ورودی‌های  قلاجه، شباب، فرودگاه، صالح آباد (سه راهی جندالله ) و مهران به‌وسیله نصب بنر، بیلبورد و پلاکاردهای خوش آمدگویی به زائرین است نیز اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه در راستای خدمات هرچه بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) همه مردم به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش مضاعفی داشتند، اظهار کرد: با توجه به تردد زائران دراربعین حسینی و اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌ها به منظور اسکان و ارائه خدمات به زوار اباعبدالله حسین(ع) در مرز مهران و تعیین محل مشخص شده در راستای برپایی موکب و … این اداره‌کل همکاری‌های ویژه‌ای با دیگر دستگاه‌های مرتبط داشت.

شریفی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در شهرستان‌های مسیر زائران در استان، اضافه کرد: شناخت و معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایلامی و آشنایی زوار با فرهنگ و آداب و رسوم و سوغات محلی و صنایع‌دستی و غذاهای محلی از اهداف برپایی نمایشگاه بوده و افزایش توان اقتصادی هنرمندان نیز در دستور کار است.

وی گفت: تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام که دروازه عتبات عالیات است فرصتی مناسبی بود تا ضمن ارائه خدمت وخدمات‌رسانی به زائران، مجالی برای آشنایی با صنایع‌دستی و سوغات محلی استان در بین زوار در شهر ایلام فراهم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه