English

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان:

اورژانس گیلان بیش از ۵۵ هزار ماموریت اورژانسی انجام داده است

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان گفت: این مرکز در 6 ماه اول سال 1401 موفق به انجام 55 هزار و 824 ماموریت شده است

اورژانس گیلان بیش از 55 هزار ماموریت اورژانسی انجام داده است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، پیمان اسدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان  با اشاره به رشد 15/5 درصدی ماموریتهای اورژانس پیش بیمارستانی در 6 ماه اول سال 1401گفت: این مرکز در 6 ماه اول سال 1401 موفق به انجام 55 هزار  و 824 ماموریت شده است که از این بین 11 هزار و 561 ماموریت های تصادفی و 8 هزار و 800ماموریت‌ها غیر تصادفی بوده است.

وی در خصوص تعداد پایگاه در مناطق مختلف استان به ویژه در مسیرهای پرخطر و وضعیت امکانات و تجهیزات پیش بیمارستانی ومدیریت حوادث توضیح داد: مرکز اورژانس گیلان در سال جاری با راه اندازی 4 پایگاه جدید اکنون مجهز به 78پایگاه (46پایگاه جاده ای و 32پایگاه شهری) است قرار است تا پایان سال جاری با جذب نیروی انسانی جدید، به تعداد پایگاه‌های اورژانس افزوده شود.

بزرگترین مانع جهت افزایش پایگاه در شهر رشت کمبود فضای فیزیکی است که با جذب حمایت خیرین و ارگان های دولتی امیدواریم این مشکل برطرف و بر تعداد پایگاه های شهر رشت افزوده شود.

رئیس مرکز اورژانس گیلان در خصوص استاندارد زمان رسیدن بر بالین بیماران توضیح داد: استاندارد زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان در شهر 9 دقیقه و جاده 15 دقیقه است و اورژانس 115 گیلان نزدیک به استاندارد بوده و ماموریت های خود را انجام می دهد. با افزایش تعداد پایگاه های اورژانس خصوصا در کلانشهر رشت زمان رسیدن بر بالین مصدومان و بیماران کاهش خواهد یافت.

با جذب حمایت خیرین و در اختیار قرار گرفتن زمین و فضای فیزیکی تعداد پایگاه های شهر رشت افزایش می یابد.

 اسدی در خصوص تعداد تماس هایی که با اورژانس استان برقرار میشود گفت:در 6 ماه نخست سال 1401 تعداد 270 هزار و 179 تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده است که متاسفانه از این بین بیش از 6 هزار تماس مربوط به مزاحمت های تلفنی بوده است.

 اسدی در خصوص آمار مربوط به غرق شدگی های امسال توضیح داد :‌در تابستان سال جاری تعداد 124 امدادرسانی در مناطق ساحلی صورت پذیرفته است که از این تعداد 77نفر جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل و 29 نفر در محل مور مداوا قرار گرفتند و متاسفانه  از این بین 18 نفر جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه