English

معاون استانداری:

استان فارس دومین ذخایر گازی کشور/آینده مطلوبی برای توسعه کشور شاهد خواهیم بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: امروز از حیث توان داخل، دانش فنی و تجهیزات در جایگاهی قرار داریم که می توانیم آینده درخشانی برای حوزه نفت و گاز متصور باشیم.

استان فارس دومین ذخایر گازی کشور/آینده مطلوبی برای توسعه کشور شاهد خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی، ایران در رتبه نخست ذخایر گازی و با داشتن بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت و میعانات در موقعیت ژئوپیتکی ویژه ای قرار دارد. با توجه به ذخایر قابل توجه گاز و نفت  ایران، آینده مطلوبی برای توسعه کشور شاهد خواهیم بود.

ربانی زاده افزود: تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرده تا ما این ذخایر ارزشمند خدادادی را به صورت خام صادر نکنیم و به تدریج با تقویت شرکت های دانش بنیان و بومی سازی در حوزه تجهیزات و دانش فنی نفت و گاز بتوانیم زنجیره ارزش تولید را حداکثر کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: با توجه منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر و جلوگیری از خام فروشی، دستگاه های متولی مکلف هستند که ضمن توانمندسازی و درون زا بودن و درونگرا بتوانند در برابر تکانه ها و تعدیل های بیرونی مقاوم باشند.
معاون استاندار تصریح کرد: هرچند ایران رتبه نخست گاز دارد ولی در بحث صادرات در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد و این در واقع فرصتی فراهم نموده که در آینده بتواند به صورت جهشی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی قرار گیرد.
ربانی زاده یکی از مزیت های مهم ذخایر نفت و گاز در ایران ارزان بودن استخراج نسبت به سایر کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: دولتی بودن آن زمینه را برای انتفاع عموم مردم مهیا می کند این در حالی است که ذخایر جهت استخراج از بستر اقیانوس مستلزم هزینه های هنگفت می باشد از طرفی خصوصی بودن ذخایر نفت و گاز در کشورهای آمریکایی موجب شده که مردم نتوانند از این ذخایر طبیعی به خوبی بهره مند شود.

وی ابراز داشت: با وجود شرکت های دانش بنیان در استان فارس که بالغ بر ۲۳۰ شرکت می باشد این ظرفیت برای کمک به بومی سازی تجهیزات و صنعت نفت آماده باشد ولذا استان فارس آمادگی دارد جهت سرمایه‌ گذاری حوزه نفت و گاز شرایط ویژه‌ای مهیا نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان گفت: نمایشگاه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی فرصت ارزشمند و طلایی برای انعقاد تفاهم نامه بین شرکتها و مراکز علمی و دانشگاهی دانش‌بنیان است که با تعامل حلقه های توسعه و عوامل تاثیر گذار در پیشرفت امکان تحقق اهداف پیش بینی شده برای شکوفایی و توسعه استان و کشور ضروری می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه