English

بخشدار قمصر خبر داد؛

برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان قافله اربعین در بخش قمصر

بخشدار قمصر گفت: همزمان با اربعین سروسالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام همایش پیاده روی جاماندگان قافله اربعین در بخش قمصر برگزار می گردد.

برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان قافله اربعین در بخش قمصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، روح الله اعتماد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: بزرگترین اجتماع مذهبی در بخش قمصر با عنوان «جاماندگان قافله اربعین » در روز اربعین حسینی (ع) برگزار می شود.

وی با باین اینکه مراسم جاماندگان اربعین که سال‌های گذشته در روستاهای قهرود و جوینان برگزارمی شده و به دلیل  بیماری محنوس کرونا در چند سال گذشته برگزار نشده بود، گفت: در سال جاری با هماهنگی های بوجود آمده، قرار شد تا این مراسم در کلیه شهرها و روستاهای بخش قمصر به صورت متمرکز برگزار شود.

این مقام مسئول افزود: این مراسم در روز شنبه ۲۶ شهریورماه مصادف با اربعین حسینی از ساعت 7 صبح از مسیرهای چند گانه آغاز و تا امامزاده شهسواران ادامه خواهد داشت.

اعتماد حسینی در ادامه سخنان خود به تشریح مسیرها پرداخت وافزود: اهالی شهرهای جوشقان قالی، کامو و چوگان و روستاهای الزگ و کلوخ پس از تجمع در مسجد حضرت علی (ع) روستای قهرود به طرف زیارت امامزاده حسین (ع) روستای جوینان تا امامزاده شهسواران حرکت می کنند .

وی یادآور شد: اهالی شهر قمصر و روستای قزاآن نیز پس از تجمع در میدان شهدا به سمت زیارت بقعه شهسواران و همچنین اهالی روستاهای بخش مرکزی، جهق، زنجانبر و نصرآباد  به سمت این زیارت حرکت می‌کنند.

بخشدار قمصر با بیان اینکه هماهنگی‌ های لازم با دستگاه‌های اجرایی بخش قمصر برای برگزاری هرچه باشکوه این اجتماع بزرگ مذهبی انجام شده است، گفت: در مسیر پیاده‌روی کاروان، ۲۴ موکب برای خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این مراسم را بازتاب و شناساندن عزاداری های خاص مذهبی بخش قمصر و همچنین ایجاد وحدت و همدلی در این منطقه برشمرد و از همه مردم منطقه فرهنگی کاشان درخواست کرد: تا با حضور خود در این مراسم در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن، مشارکت کنند.

اعتماد حسینی در این نشست به فعالیت های یک سال بخشداری نیز اشاره  کرد و توضیح داد: انتقال خط دوم برق شهر قمصر با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اجرای آسفالت ورودی روستای قزاآن با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، قرار گرفتن اعتبار فاضلاب شهر جوشقان قالی در ردیف بودجه‌های کشوری را از جمله اقدام‌های سال‌جاری در این بخش است.

وی، اجرای ۲ کیلومتر لوله‌گذاری برای تامین آب شرب روستای قزاآن، ساخت منبع ذخیره آب آشامیدنی روستاهای حسین‌آباد و مسلم‌آباد، جانمایی ساختمان دادگاه در شهر قمصر، انعقاد قرارداد پایش تصویری روستاهای قزاآن، قهرود و جوینان و کلنگ‌زنی ساخت اورژانس بین جاده‌ای را از دیگر فعالیت‌ها از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بخش قمصر برشمرد.

بخشدار قمصر در ادامه نیز با اشاره به معدن سنگ کامو افزود: بهره‌برداری معدن سنگ کامو فقط نسبت به جابجایی و انتقال لاشه سنگ‌هایی که پیشتر استخراج شده، فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: بر پایه نظر کارشناسی شرکت آب منطقه‌ای و موضوع‌های مطرح شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، عملیات استخراج در معدن سنگ کامو، متوقف شده است.

روح‌الله اعتماد حسینی گفت: مقرر شد شرط های در نظر گرفته‌ شده از سوی سازمان آب منطقه‌ای استان رعایت و با انجام دوباره فعالیت کارشناسی، محل بهره‌برداری معدن سنگ مشخص و نسبت به فعالیت آن در آینده با توجه به نظر کارشناسی اقدام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه