English

استاندار هرمزگان در همایش شهرداران مطرح کرد؛

شهرداران دست به کارشوند/هر شهر یک پارک جنگلی بزرگ با هویت‌ درختان بومی

استاندار هرمزگان گفت: از امروز برای ایجاد یک پارک جنگلی بزرگ از ۵ تا ۱۵ هکتار با هویت‌سازی درختان بومی یا درختان با میوه خاص اقدام کنید.

شهرداران دست به کارشوند/هر شهر یک پارک جنگلی بزرگ با هویت‌ درختان بومی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در همایش شهرداران استان گفت: متاسفانه توسعه شهری همزمان با توسعه صنایع در استان به طور متوازن اتفاق نیافتاده و این به نفع مردم نیست و شهرداران وظیفه دارند برنامه‌های ویژه‌ای برای حرکت به سوی توسعه متوازن طراحی کنند.

وی با اشاره به اتمام دور سوم سفرهای بین بخشی و آغاز دور چهارم افزود: در برنامه ی دور چهارم سفرها، شورای اداری استان را با دستورکار بررسی مسائل و خدمات شهری در شهرداری های دارای رتبه برتر عملکردی برگزار می‌کنیم و شهرداری ها لازم است خواسته های مشخص قابل تامین، فرصت ها و طرح های سرمایه گذاری شهرستان همچنین گزارش میزان نیاز شهر به قیر برای آسفالت معابر خاکی را آماده داشته باشند.

دوستی توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فضای سبز شهری را اولویت مهم برنامه ریزی شهری دانست و اظهارداشت: از امروز برای ایجاد یک پارک جنگلی بزرگ از ۵ تا ۱۵ هکتار با هویت‌سازی درختان بومی یا درختان با میوه خاص اقدام کنید و برای بخش زیباسازی آن به فکر جذب مشارکت سرمایه گذار باشید ما در بخش تامین نهال حمایت خواهیم کرد.

وی تمرکز بر افزایش بهره مندی مردم از ثروت های خدادادی سواحل، خورها، دشت های و طبیعت بکر و بی‌نظیر شهرهای استان را در دسترس ترین ابزار خلاقیت شهری عنوان کرد و افزود: مشاور سرمایه گذاری داشته باشید و مطالعات  اقتصادی سه فرصت سرمایه گذاری شهر خود را آماده کنید تا به کمک مزیت های کیف سرمایه گذاری بتوانید مشارکت سرمایه گذاران را نیز جلب کنید.

استاندار هرمزگان گذر از گردشگری معیشتی و رسیدن به طرح‌های گردشگری که علت سفر به شهرهای مختلف استان باشند را نیازمند تصمیم جدی و فوری دانست و ادامه داد: گردشگران مقصد تفریح خود را براساس جاذبه ها و جذابیت های خارق العاده شهرها انتخاب می کنند نه براساس مکان های استراحت و بر همین اساس از سرمایه گذاران و ایده های جدید و قابل اجرا در حوزه گردشگری شهری حمایت می کنیم.

وی فساد را در کُند کردن کار دانست و تاکید کرد: از  شهردارانی پشتیبانی می کنیم که به انجام امور شهر و مردم سرعت می بخشند و برای مردم و توسعه شهر خطر می‌کنند و تصمیم های  سخت می گیرند.

دوستی ظرفیت های موجود استان را فرصت مناسبی برای توسعه شهری خواند و عنوان کرد: شهرداران لازم است از تسهیلات اعطایی به شهرداری ها برای بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری همچنین از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بازآفرینی شهری در محلات حاشیه شهر استفاده کنند.

وی معماری را به عنوان زیربنای تحولات فرهنگی و پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی نام برد و گفت: براساس جغرافیای محل، طرح وضعیت موجود و طرح جامع شهری، بازآفرینی شهری را از یک یا دو محله  شروع کنید، بازگشایی معابر، نوسازی مدرسه و مسجد محله را در اولویت قراردهید.

استاندار هرمزگان انضباط مالی در هزینه ها، برنامه ریزی دقیق، کنترل روند پیشرفت برنامه ها و پروژه ها همچنین درآمدزایی را لازمه مدیریت شهری و خدمت رسانی درست به مردم عنوان کرد و تاکید کرد: در آستانه بازگشایی مدارس نسبت به اصلاح معابر شهری نزدیک مدارس، نوسازی تابلوها و خط کشی ها همچنین آماده سازی سرویس دانش آموزان همکاری و هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا معلمان و دانش آموزان بعداز دوسال دوری از فعالیت های آموزش حضوری در بالاترین سطح امنیت خاطر و ایمنی سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی