English

فرمانده انتظامی مازندران:

کلاهبرداران اسکیمری در مازندران به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری باند 5 نفره کلاهبرداری 32 میلیارد ریالی اسکیمری با 87 شاکی توسط ماموران پلیس فتا خبر داد.

کلاهبرداران اسکیمری در مازندران به دام افتادند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان آمل مبنی بر برداشت غیر مجاز 700 میلیون ریال وجه از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به پرونده 16 نفر از شهروندان نیز با مراجعه به پلیس فتا از پرداخت غیرمجاز وجه از حساب بانکی خود اعلام شکایت کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با توجه به این که برابر بررسی‌های به عمل آمده وجه مورد نظر با استفاده از روش اسکیمری (کپی کارت عابر) از حساب مالباختگان برداشت شده بود مأموران اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند.

وی خاطرنشان ساخت: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند یک باند کلاهبردار حرفه‌ای که در قالب فروشنده‌های دوره گرد، در فرصتی مناسب اقدام به کپی کارت مشتریان در شهرستان نور، محمودآباد، نوشهر، بابلسر، بابل و فریدونکنار و همچنین دریافت وجه از کارت‌های کپی شده در چندین فروشگاه تهران می‌کردند را شناسایی کنند.

سردار میرزایی اذعان داشت: مأموران در اقدامی عملیاتی سرکرده این باند به همراه 4 نفر دیگر از همدستانش را که با اجاره منزل و یک خودروی وانت در این شهرستان‌ها اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند به دام انداختند.

وی از کشف 12 سیم کارت و 37 قطعه کارت عابر خام از مخفیگاه متهمان خبر داد و افزود: این کلاهبرداران حرفه‌ای تاکنون به کلاهبرداری از 87 نفر جمعاً به مبلغی بالغ بر 32 میلیارد ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از مردم خواست: ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید کالا و خدمات از افراد ناشناس و دوره گردان‌ها با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در حساب بانکی خود، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.

وی در خاتمه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را آماده دریافت گزارش های مردمی برشمرد و اظهار داشت: کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و با شماره تماس096380 به صورت شبانه روزی سؤالات خود را از این پلیس مطرح کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه