English

جزئیات برگزاری پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اعلام شد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت:برآوردی که در خصوص هزینه‌های تور داشتیم، حدود۸۰ میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ، مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ یورو به حساب UCI اتحادیه جهانی دوچرخه‌ سواری پرداخت خواهد شد.

جزئیات برگزاری پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حبیب ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در نشست خبری تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان اظهار کرد:به دلیل شیوع بیماری کرونا، این رویداد ورزشی بین‌المللی در دو سال گذشته برگزار نشد اما خوشبختانه این بیماری به یک وضعیت عادی درآمده و امیدواریم بتوانیم در مهر ماه سال جاری سی‌ و پنجمین دوره تور را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی افزود: سی‌ و پنجمین دوره تور در ۵ مرحله و به میزبانی استان‌ های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: مرحله اول از تبریز استارت خواهد خورد و در پارک الغدیر شهر ارومیه نیز تمام خواهد شد و بعد از اتمام مرحله، تمامی رکابزنان و اعضای تور به شهر تبریز ترانسفر خواهند شد، مرحله دوم از شهر تبریز استارت خواهد خورد و در منطقه آزاد ارس به پایان می‌رسد.

وی افزود:مرحله سوم نیز از منطقه آزاد ارس استارت می‌خورد و در شهر کلیبر به پایان خواهد رسید و اعضای تور به شهر سرعین استان اردبیل ترانسفر خواهند شد و در مرحله چهارم نیز از شهر سرعین استارت می‌زنیم و در مجموعه عون‌ بن‌ علی تبریز به پایان خواهد رسید و مرحله پنجم و پایانی تور نیز به صورت کرتریوم در شهر تبریز و در دور اتوبان پاسداران خواهد بود.

ستوده‌نژاد با اشاره به نامگذاری مراحل تور به نام شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی، گفت: در این دوره و در بحث فرهنگی، یک تفاوت بسیار خوبی را لحاظ کردیم. مرحله نخست به نام شهید مهدی باکری، مرحله دوم به نام شهید حاج عباس عبداللهی، مرحله سوم به نام سردار شهید حاج ذاکر حیدری، مرحله چهارم به نام شهیدان دیرین و مرحله پنجم نیز به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برآورد ریالی تور، اظهار داشت: برآوردی که در خصوص هزینه‌های تور داشتیم، حدود۸۰ میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ، مبلغ ۲۲ هزار و۵۰۰ یورو به حساب UCI (اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری) پرداخت خواهد شد که جوایز رکابزنان برتر تور توسط کمیته برگزاری مسابقات به اتحادیه جهانی پرداخت خواهد شد و از طریق UCI، جوایز نقدی رکابزنان برتر پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خصوص جذب حامیان مالی نیز اشاره کرد: در دوره‌های قبلی در این خصوص مشکلاتی داشتیم اما در این دوره ما از مدت‌ها قبل تلاش‌های زیادی داشتیم که با برخی از فعالان اقتصادی رایزنی‌های زیادی داشتیم. البته  از شهردار کلانشهر تبریز تشکر ویژه ای دارم که حدود ۲۰ میلیارد ریال برای این تور در شورای شهر تبریز تصویب کردند که از این بابت کمک مالی صورت گیرد. البته با یک مجموعه اقتصادی نیز به توافقات اولیه برای اسپانسری تور رسیدیم.

ستوده‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فنی می‌توانستند مرحله پنجم را در مسیر دیگری از شهر تبریز برگزار کنند یا نه، گفت: در این خصوص قادر میزبانی که عنوان پرافتخارترین رکابزنان ایران و آسیا را یدک می‌کشند، نظرات خود را عنوان کردند که البته در این خصوص ما با کارشناسان تخصصی هیئت و فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز نظرات متعددی دریافت کردیم، مرحله پنجم به صورت کرتریوم می‌‌باشد و البته کرتریوم نیز باید مسیر تقریبا صاف و همواری باشد که بهترین مسیر، دور اتوبان پاسداران می‌باشد که خط استارت و پایان نیز از روبروی مجتمع تجاری لاله پارک خواهد بود.

وی افزود: ما در این تور بین‌المللی فقط ۳ نماینده داخلی خواهیم داشت که تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق امید نیا تیم‌های ایرانی حاضر در تور هستند. تیم‌های باشگاهی از کشورهای لیتوانی، آلمان، بلژیک اندونزی، قزاقستان، تایلند، مراکش، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر حضور خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: از ۲۴ ورزشکار اعزامی استان به المپیک، ۹ ورزشکار دوچرخه‌سوار بوده است و معتقدم این موضوع از برکات برگزاری تور بین‌المللی ایران-آذربایجان و البته فعالیت جالب توجه هیئت دوچرخه‌سواری استان بوده است که مربیان هیئت نیز در زمینه‌ دوچرخه‌سواران پایه بسیار عملکرد قابل توجهی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه