English

رییس آموزش و پرورش استثنائی خبر داد؛

سنجش سلامت ۸۵ هزار نوآموز در استان فارس

رئیس آموزش و پرورش استثنائی فارس گفت: از نیمه خرداد تا کنون ۸۵ هزار نوآموز در استان فارس در طرح سنجش سلامت نوآموزان ارزیابی شده اند.

سنجش سلامت ۸۵ هزار نوآموز در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محسن بهشتی پور رئیس آموزش و پرورش استثنائی فارس گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور ادامه دارد و ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار کار ارزیابی را در سراسر استان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پارسال ۸۹  هزار و ۷۰۰ نفر در طرح سنجش سلامت ارزیابی شدند گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۹۰ هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی فارس گفت: در این طرح نوآموزان از جنبه‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، آمادگی جسمانی، دهان و دندان، سلامت پوست و مو و واکسیناسیون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


وی کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق اطلاعاتی که از ویژگی‌های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعداد‌های دانش آموزان در فرآیند سنجش به دست می‌آوریم می‌توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های آن‌ها طراحی و دنبال کنیم.


بهشتی پور، تشخیص اختلال و مداخله بهنگام در سنین طلایی رشد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.


مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی فارس از خانواده‌ها خواست حضور حداکثری در طرح سنجش داشته باشند و به هیچ وجه برای پوشش مشکلات احتمالی فرزندشان از این مسئله گریزان نباشند.


بهشتی پور گفت: امسال کودکان پیش دبستانی نیز شامل طرح سنجش سلامت می‌شوند و ارزیابی آن‌ها بعد از اتمام طرح سنجش سلامت نوآموزان آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه