English

رئیس کل دادگستری گیلان:

معادنی که موجب نارضایتی مردم و خسارت به محیط زیست و طبیعت گردد باید متوقف شوند

نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با موضوع راهکارهای چگونگی صدور مجوز بهره برداری از معادن کوهی استان برگزار شد.

معادنی که موجب نارضایتی مردم و خسارت به محیط زیست و طبیعت گردد باید متوقف شوند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه سلامت مردم باید در اولویت امور باشد اظهار داشت: هر فعالیتی که به سلامت و بهداشت مردم لطمه بزند باید متوقف گردد.

رئیس شورای قضایی استان با بیان مشکلاتی که در بهره برداری معادن استان وجود دارد گفت: معادن زیادی در استان گیلان وجود دارد و لازم است که قبل از بهره برداری، بررسی های لازم در خصوص  قابلیت برداشت و پیوست های زیست محیطی آن صورت گیرد.

وی به دادستان های استان تاکید کرد: اگر بهره بردارانی که در سال های گذشته معادن به آن ها واگذار شده به ضوابط و مقررات پایبند نیستند و علاوه بر نارضایتی مردم موجب خسارت فراوان به محیط زیست و طبیعت می شوند باید از فعالیت آنان جلوگیری نمایند.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به لزوم تامین سلامت، بهداشت و آرامش و آسایش مردم  تصریح کرد: مسئولان در واگذاری های جدید معادن، باید علاوه بر پشتوانه مالی به تخصص و مهارت و تجربه کاری بهره برداران توجه کافی داشته باشند.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با بیان اینکه در اعطای مجوز های بهره برداری از معادن باید ابتدا ظرفیت سنجی های لازم صورت گیرد گفت: متولیان باید بر اساس نیاز استان و شرایط اقلیمی مکان استقرار معدن و با رعایت پیوست های خاک شناسی، عدم تعارضات اجتماعی و زیست محیطی اقدام به صدور مجوز نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حسب دستور رئیس کل دادگستری استان باید کارگروهی متشکل از دستگاه های متولی و نظارتی بر صلاحیت تمامی داوطلبان استخراج معدن و مجوزهای صادره نظارت و دقت داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه