English

فرماندار رشت بیان کرد؛

حرکت به سوی شهر دوستدار سالمند، رویکردی ضروری برای آینده رشت / لزوم مناسب سازی فضای عمومی متناسب با شرایط سنی سالمندان

فرماندار رشت ضمن بیان نرخ بالای سالمندی رشت در سطح کشور و در بین دیگر شهرستان های استان، اظهار داشت: با بررسی چشم انداز آینده سالمندی در رشت، برنامه ریزی و حرکت برای تبدیل شدن به شهر دوستدار سالمند امری ضروری می‌باشد.

حرکت به سوی شهر دوستدار سالمند، رویکردی ضروری برای آینده رشت / لزوم مناسب سازی فضای عمومی متناسب با شرایط سنی سالمندان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت ، امروز در نشست هم اندیشی تشکیل دبیرخانه محیط دوستدار سالمند که با حضور مدیرکل بهزیستی، سرپرست شهرداری رشت ، رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی رشت برگزار شد؛ با اشاره به اینکه سالمندی و نحوه آماده سازی شرایط برای آسایش سالمندان، امروزه یکی از موضوعات مطرح جهانی است، اظهار داشت: در برخورد با مسئله سالمندی همه ما در هر جایگاهی دارای وظایفی می باشیم زیرا ضمن اینکه اغلب در خانواده ها دارای سالمند هستیم، دوران سالمندی هم یکی از انتظارات دوره زندگی خود ما نیز می باشد.

امام پناهی با اشاره به آمار بالای نرخ سالمندی رشت در مقایسه با آمار کشور و شاخص های استانی، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مطالعات و آینده نگری ها درباره افزایش قابل انتظار نرخ سالمندی رشت، برنامه‌ریزی و کسب آمادگی های لازم برای مناسب سازی محیط بیرونی و فضای داخلی ادارات و ساختمان ها در راستای فراهم آوردن امکان زندگی آسان سالمندان  باید جزء اولویت‌های کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی در فرهنگ‌سازی، جلب مشارکت های مردمی و بالا بردن انگیزه ایجاد تحول در ساختار فضای عمومی شهری را از جمله موارد مهم در موفقیت این طرح ذکر کرد.

فرماندار رشت با طرح این مطلب که تقریباً تمامی سرفصل های مطرح در زندگی شهری نظیر فضاهای بیرونی، اماکن عمومی، حمل و نقل، ترافیک و خدمات پزشکی نیازمند مناسب‌سازی می باشند؛ خواستار تسریع در تشکیل دبیرخانه و تعیین کارگروه های عملیاتی در حرکت به سوی شهر دوستدار سالمند شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این موضوع که هنوز از امکانات لازم متناسب با شرایط سنی و جسمی سالمندان بخصوص در فضای عمومی، ادارات و معابر برخوردار نیستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه سالمندی مختص قشری خاص نبوده و یک مسئله عمومی محسوب می شود، ضروری است تا تمامی دستگاه ها با هم افزایی در حوزه های مشترک کاری و همکاری بین سازمانی در به ثمر شستن سیاست‌گذاری‌ها و اهداف طرح شهر دوستدار سالمند جدیت نمایند.

وی افزود: با تشکیل دبیرخانه محیط دوستدار سالمند، هماهنگی بین دستگاه‌های مجری طرح شتاب بیشتر خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی