English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است و می تواند نیازهای مخاطبین کتابخانه را بخوبی شناسایی و در جهت رفع عطش اطلاعاتی او به بهترین نحو عمل نماید.

کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، یاسرتقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه با آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر اهمیت مقوله مطالعه و کتابخوانی ، این امر مهم را موضوعی اجتماعی و دارای درجه اهمیت بسیار بالا توصیف کرد.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی برای من از جهاتی بسیار پراهمیت بوده و نکات مهمی در این خصوص دارم بر لزوم پویایی بیشتر این حوزه و نیز اقدامات جهادی برای توسعه فرهنگی و زیر ساختهای کتابخانه در استان گیلان بویژه شهر رشت تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان رشت همچنین ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی را از رسالت های مهم کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، رعایت اصول و قوانین اسلامی توسط مخاطبین و کارکنان را از پراهمیت ترین مقوله های مورد انتظار در این مجموعه فرهنگی برشمرد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه کتابداران کتابخانه های عمومی می بایست اهل مطالعه و تدبر نیز باشند خاطرنشان کرد: کتابدار اهل مطالعه هدایتگر است و می تواند نیازهای مخاطبین کتابخانه را بخوبی شناسایی و در جهت رفع عطش اطلاعاتی او به بهترین نحو عمل نماید.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین ارتباط با کتابخانه های معتبر و مهم کشور را نیز برای استفاده از تجربیات موفق آنها، توسعه فعالیت ها و رونق بخشیدن به کتابخانه های استان امری مهم دانست و از کتابخانه بزرگ آیت الله مرعشی نجفی بعنوان مرجع مهمی برای رفع نیازهای مطالعاتی پژوهشگران، علاقمندان و مخاطبین در مراکز فرهنگی گیلان یاد کرد.

آیت الله رسول فلاحتی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از دیدار خود با جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان و بازدید از کتابخانه مرکزی شهر رشت در آینده نزدیک خبرداد.

تقوی: اساس پیشرفت هرکشوری در گرو توجه کافی به کتابخانه هاست

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار به فعالیت های متنوع فرهنگی، اجتماعی کتابخانه ها اشاره کرد و با بیان اینکه کتابخانه ها امروز به عنوان یکی از پایگاه های فرهنگی جامعه تبدیل شده است بر ضرورت نگاه جدی تر مسئولین به این حوزه تاکید کرد.

یاسر تقوی کتاب و کتابخوانی را مقوله ای مهم و اثربخش در سرنوشت جوامع بشری دانست و اساس پیشرفت هرکشوری را در گرو توجه کافی به موضوع کتاب عنوان کرد. وی همچنین دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه مطالعه و کتابخوانی مردم را نیز یادآور شد و گفت: همه تلاش ما در مجموعه رسیدن به جایگاه مطلوب در شاخص های مطالعه طبق منویات معظم له است و امیدوار هستیم با حمایت های نماینده ولی فقیه در گیلان پرچم کتاب و کتابخوانی بار دیگر در استان گیلان برافراشته شود.

تقوی در پایان به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت با پیشرفت91درصدی نیز اشاره کرد و بهره برداری از این مرکز بزرگ فرهنگی را از خواسته های مردم استان بویژه شهر رشت دانست. وی اظهار امیدواری کرد با هدایت و رهنمودهای آیت الله فلاحتی، بزگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در آینده نزدیک به بهره برداری کامل رسیده و در اختیار دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه