English

وضعیت هوای هفت شهر خوزستان در شرایط ناسالم قرار گرفت

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان وضعیت هوای هفت شهر خوزستان را در روز سه شنبه درشرایط ناسالم اعلام کرد.

وضعیت هوای هفت شهر خوزستان در شرایط ناسالم قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز در شهرهای ماهشهر ۱۸۶، سوسنگرد ۱۶۷، اندیمشک ۱۵۹، شوشتر ۱۵۷، شادگان ۱۵۶، هندیجان ۱۵۵، دزفول ۱۵۱ در شرایط ناسالم اعلام شد.

در این مدت، شاخص کیفی هوای اهواز ۱۴۰، امیدیه ۱۳۳،شوش و کرخه ۱۱۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد و در همین زمان شاخص کیفی در ایذه، رامهرمز،رامشیر،حمیدیه، خرمشهر و گتوند در شرایط قابل قبول (سالم) گزارش شد.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند. بر اساس این شاخص، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

گفتنی است اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان وضعیت هوای شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت‌آزادگان در غرب خوزستان را در روز شنبه هفته جاری نیز با شاخص کیفی ۲۱۲ بسیار ناسالم اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه