English

داریوش محمودی خبر داد؛

افزایش راندمان و رفع موانع تولید در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش راندمان و رفع موانع تولید 20 درصدی برق، با تولید 3 میلیون و پانصدهزار کیلووات‌ساعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با فعالیت مستمر بر روی مبدل های حرارتی در این نیروگاه خبر داد.

افزایش راندمان و رفع موانع تولید در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: با شروع فصل گرما و افزایش نیاز شبکه به تولید حداکثری، فعالیت‌های تعمیراتی مستمر بر روی مبدل‌های حرارتی نیروگاه (هیترهای فشار قوی، کندانسور و کولرهای آب‌خنک‌کن) در شرایط سخت و طاقت فرسای موجود در سالن توربین ( دمای نزدیک به 50 درجه سانتی‌گراد و رطوبت بالای 70 درصد) توسط پرسنل سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر بخش تعمیرات‌مکانیک انجام شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه نیروگاه حرارتی بندرعباس به عنوان مهم‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و هم‌چنین اهمیت در مدار بودن واحدها در فصل گرم سال، پرسنل امور تعمیرات‌مکانیک، تمام تلاش و همت خود را جهت انجام هرچه سریعتر وظایف محوله و ایجاد کم‌ترین محدودیت تولید، با موفقیت به اتمام رساندند.

محمودی تصریح کرد: در فصل تابستان با تحمل گرما و سختی کار در شرایط طاقت‌فرسای محیط، با انجام بیش از 400 مورد سرویس کولر آب‌خنک‌کن، سرویس و نشت‌یابی و هواگیری کندانسور، نشت‌یابی و رفع عیب از هیترهای فشار قوی به‌منظور رفع محدودیت و افزایش راندمان تولید و همچنین جلوگیری از ایجاد خاموشی به صورت شبانه‌روزی تلاش شد تا امسال با کم‌ترین قطعی برق از پیک بار تابستان عبور کنیم.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: ایجاد اشکال در هر مبدل حرارتی با محدودیت تولید برق از 20 تا 50 درصد همراه است.

این در حالی است که در نیمه اول سال 1400 این نیروگاه دومیلیارد و 456 میلیون و 840 هزار کیلووات‌ساعت تولید داشته، که این رقم در نیمه اول سال 1401 به دومیلیارد و 850 میلیون کیلووات‌ساعت رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 3 میلیون و پانصدهزار کیلووات‌ساعت افزایش تولید داشته است.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه