English

تالاب انزلی دچار آتش سوزی شد

آتش سوزی از بامداد جمعه در قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شد و دامنه آتش به دلیل‌عدم امکان دسترسی به اطراف گسترش یافت.

تالاب انزلی دچار آتش سوزی شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان،  آتش سوزی از بامداد جمعه در قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شد و دامنه آتش به دلیل‌عدم امکان دسترسی به اطراف گسترش یافت.

محمد پورخوش سعادت فرماندار انزلی گفت: پس از دریافت گزارش آتش سوزی در تالاب انزلی مدیریت بحران شهرستان به محل مورد نظر اعزام و دستگاههای خدمات رسان محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی و سپاه در منطقه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه به علت‌عدم دسترسی، دامنه این آتش سوزی را نمی‌توان تعیین کرد، گفت: در زمان شروع آتش سوزی دامنه حریق ۲ هکتار بود که درحال حاضر وسیع‌تر شده و قابل اندازه گیری نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با بیان اینکه حریق تالاب بامداد جمعه در منطقه چراغ پشتان از حواشی شهر بندری انزلی شروع شده و عوامل اجرایی و امدادی به منطقه اعزام شده اند، اظهار داشت: با توجه به باتلاقی بودن منطقه، اطفاء حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان‌پذیر است که در این رابطه از ساعت ۳۰ دقیقه صبح اطلاع‌رسانی و درخواست امداد هوایی بدلیل‌عدم دسترس بودن از مدیریت بحران کشور بصورت ملی به دستور استاندار گیلان انجام شده است.

امیر مرادی ادامه داد: تجهیزات استانی در انزلی برای اطفاء حریق فراهم است اما به دلیل‌عدم دسترسی به منطقه تنها راه اطفاء آن هوایی است که هماهنگی‌ها با مدیریت بحران کشور و سازمان اطفاء هوایی کشور برای دراختیار گرفتن بالگرد و هواپیمای آب‌پاش انجام شده است.

وی تاکید کرد: تعداد بالگردهای آب‌پاش در کشور محدود است اما قول مساعد داده شده که این بالگرد برای اطفا حریق به تالاب انزلی اعزام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی