English

استاندار گیلان بیان کرد؛

ایجاد رشته‌های ورزشی ساحلی در مدارس گیلان/پایین بودن سرانه امکانات ورزشی در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به ایجاد رشته‌های ورزشی ساحلی در مدارس گیلان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد در برخی از مدارس گیلان رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم استعدادهای مختلف را شناسایی کنیم.

 ایجاد رشته‌های ورزشی ساحلی در مدارس گیلان/پایین بودن سرانه امکانات ورزشی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح امروز (پنجشنبه) در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با وزیر ورزش و جوانان در رشت با بیان اینکه وحدت خوبی میان مردم و مسئولان در راستای حل مشکلات استان برقرار است، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه ورزش است که تاکنون قهرمانان متعددی هم تقدیم ورزش قهرمانی کشور کرده ولی در سالیان گذشته با کمترین توجه مسئولان مواجه شده است.

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های رشته و امکانات ورزشی در استان گیلان گفت: گیلان در حوزه  زیرساخت‌های ورزشی دارای محدودیت‌هایی است که در تلاشیم شاخص‌های توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی و حتی بومی‌‌محلی را در گیلان گسترش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌محلی در این استان بیان کرد:در گیلان رشته‌های ورزشی بومی‌محلی بسیار زیادی به مانند کشتی گیله‌مردی وجود دارد که زادگاه آنان گیلان بوده و توجه به این رشته‌ها منجر به افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه تیم‌های فوتبال ملوان‌بندر انزلی، چوکا تالش، سپیدرود و داماش رشت باعث ایجاد شور و نشاط در گیلان شدند، افزود: تیم‌های فوتبال گیلان باعث شور و نشاط استانی شدند که این امر نشان دهنده قابلیت گیلان در رشته‌های مختلف ورزشی است که باید به آن توجه شود چراکه درخشش استعدادها را به دنبال دارد.

وی ورزش‌های ساحلی را یک ظرفیت و بستر مهم برای استان گیلان دانست و تصریح کرد: فوتبال ساحلی در گیلان خود را به خوبی نشان داده ولی باید به ورزشکاران رشته‌های ساحلی به ویژه فوتبال و والیبال توجه ویژه کرده و از این ورزشکاران حمایت کند.

استاندار گیلان با اشاره به ایجاد رشته‌های ورزشی ساحلی در مدارس گیلان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد در برخی از مدارس گیلان رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم استعدادهای مختلف را شناسایی کنیم.

عباسی با گله‌مندی از عدم توجه به رشته قایقرانی در استان گیلان توسط دولت‌های گذشته گفت: علیرغم برخورداری گیلان از دریا و تالاب های انزلی و عینک در رشته قایقرانی که ریشه در تاریخ این استان دارد پیشرفت زیادی نکرده که باید در راستای توسعه رشته قایقرانی در گیلان توجه ویژه شود.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه امکانات ورزشی در گیلان افزود: از مهرماه و با آغاز فصل پاییز و بارش، امکان ورزش در اماکن رو باز استان وجود ندارد لذا باید به توسعه سرانه امکانات ورزشی در  کمک شود چراکه بخشی از امکانات و سالن‌های ورزشی به دلیل نبود نظارت کافی با مشکل مواجه شدند.

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید سالن‌های موجود را در اختیار جوانان و به ویژه روستائیان قرار دهند که در چند وقت اخیر این مهم در حال انجام است.

 عباسی با تاکید بر اینکه فراهم ساختن استادیوم ملوان بندر انزلی برای میزبانی از تیم‌های لیگ‌برتری یک کار جهادی بوده است، بیان کرد: اعتبارات استانی و ملی موردنیاز توسط بنده برای تیم‌های ورزشی و سرانه امکانات ورزشی در گیلان انجام شده تا منجر به ساماندهی ورزش استان شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی