English

با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد؛

راه اندازی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و سنجش پروتئین در کاشان

با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و سنجش پروتئین راه اندازی شد.

راه اندازی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک و سنجش پروتئین در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با اعلام این مطلب گفت: با این اقدام امکان تشخیص و آنالیز پروتئین‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کاشان فراهم شد.

غلامعلی حمیدی، با اشاره به اینکه با افتتاح این آزمایشگاه تشخیص دقیق واندازه گیری اختصاصی میزان پروتئین در بافت های مورد آزمایش امکان پذیر شده، تصریح کرد: این تکنیک علاوه بر نقش کلینیکی و بالینی شرایط را برای انجام تحقیقات آزمایشگاهی وسلولی -مولکولی نیز تسهیل می کند.

وی گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه امکان انجام تحقیقات در زمینه مهندسی ژنتیک، کلونینگ و سنجش پروتئین فراهم می شود و همچنین طراحی و تولید واکسن های نوترکیب و کیت های تشخیصی در آینده نزدیک امکان پذیر می شود.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه اظهار داشت: تا پیش از این، محققان و پژوهشگران حوزه پزشکی منطقه برای استفاده از این تکنیک مجبور بودند تا از امکانات دانشگاه های دیگر استفاده کنند امّا از این پس دانشگاه علوم پزشکی کاشان می تواند علاوه بر پاسخگوئی به نیازهای آزمایشگاهی محققان، نمونه های آزمایشگاهی محققان دیگر نقاط کشور را نیز مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهد.

شایان ذکر است: آزمایشگاه سنجش پروتئین واقع در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه می باشد.

 بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به منظور بررسی ظرفیت های آزمایشگاهی - تحقیقاتی، بررسی پتانسیل های اعضای هیات علمی پژوهشی، شناسایی بسترهای همکاری مشترک در آزمایشگاه های جامع سطح کشور و ظرفیت های موجود در سطح دانشگاه از آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروز مورخ10/6/1401 بازدید کرد.

 یونس پناهی، از آزمایشگاه های کشت سلول (Cell Culture Laboratory)، آنالیز دستگاهی(Analytical  Laboratory Equipment)، مولکولی ((Molecular Laboratory، تحقیقات داروئی(Pharmaceutical Research Laboratory (، و مهندسی ژنتیک، اتوایمیون و سنجش پروتئین (Genetic Engineering, Autoimmune and Protein Assay Laboratory) بازدید و اقدامات انجام شده را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه های جامع تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی امکانات دستگاهی خود را در اختیار اساتید و محققین دانشگاه جهت ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی قرار می دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: در این آزمایشگاه ها امکان برگزاری کارگاه های آموزشی  تخصصی و اجرای طرح های پژوهشی، پایان نامه ها و رساله ها جهت اساتید، محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می باشد .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه سرپرست و جمعی از مسئولین دانشگاه با حضور بر مزار شهدای گمنام ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با آرمان های حضرت امام (ره) و شهداء تجدید میثاق کردند.

سرپرست دانشگاه در این مراسم، یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت و مجاهدت های جامعه سلامت در رویارویی با همه گیری کرونا و تقدیم شهدای بسیار در صیانت از سلامت جامعه را نشانی از ایثار و  فداکاری عنوان کرد.

کورش ساکی گفت: ایثار و فداکاری مدافعان سلامت در این ایام، یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را زنده نموده و مسیری برای آیندگان گشود که فرزندانمان با الهام گرفتن از این اقدامات زیبا در مسیر اسلام عزیز گام بردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه