English

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد؛

تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه

مدیرعامل منطقه آزاد ارس از تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه خبر داد.

تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مجید کیانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان به معرفی ظرفیت‌های زیرساختی، لجستیکی ارس به‌ویژه در محدوده مرز نوردوز به لحاظ تجاری پرداخت و اظهار داشت: در مصوبات هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان موضوعات بسیار مهمی مطرح شده ولی تعداد کمی از موارد فوق به مرحله اجرا در آمده است و باید برای تحقق آن‌ها برنامه عملیاتی تدوین شود.‌

وی افزود: سفارت ایران در ارمنستان و اتاق مشترک بازرگانی می‌توانند نقش بسزایی در جهت توسعه و گسترش روابط اقتصادی و انتقال تکنولوژی بین دو کشور ایفا کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارس و همچنین ارمنستان برای طرفین به خوبی معرفی نشده است، تصریح کرد: همین عامل منجر به عدم بهره‌مندی کامل از مناسبات تجاری شده است. ظرفیت‌های بالای فرهنگی و گردشگری ارس می‌تواند در جهت اتفاقات گسترده اقتصادی ایفای نقش کند.

یاریجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان نیز در این نشست یادآور شد: عدم اجرایی شدن مطالب مطروحه در کمیسیون مشترک از عدم پیگیری طرفین در دوره‌های قبل نشات می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با ایجاد منطقه آزاد مشترک مغری می‌توان از فروش مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات ارمنی و نیز تامین مواد اولیه بهره‌مند شد.‌

سرمایه‌گذاری اعضاء اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و بیمه، تولید کامیونت و تاسیس شرکت در ارمنستان با هدف ترانزیت هوایی و تسهیل صادرات محصولات ارس به روسیه از جمله موارد مطروحه این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه