English

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان خبر داد؛

کشف لاشه ۲ دلفین و نهنگ در سواحل بحرکان شهرستان هندیجان+عکس

رییس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان از کشف لاشه یک دلفین و یک نهنگ در سواحل بحرکان این شهرستان خبر داد.

کشف لاشه ۲ دلفین و نهنگ در سواحل بحرکان شهرستان هندیجان+عکس

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان گفت: در پی دریافت گزارش مبنی بر به گل نشستن لاشه یک دلفین در سواحل بحرکان ، یگان حفاظت این اداره با همکاری یکنفر از همیاران محیط زیست با طی مسافت چندین کیلومتری در نوار ساحلی بحرکان به وسیله موتورسیکلت، موفق به کشف لاشه یک دلفین شد.

وی ادامه داد : این گونه دلفین از نوع گوژپشت و با نام علمی Sousa  chinensis جزو گونه‌های در خطر انقراض دریایی و ضمیمه یک کنوانسیون cites  است که در خلیج فارس و خوریات منطقه زندگی می‌کند و با بررسی وضعیت ظاهری آن دلیل مرگ احتمالا اشتباه ناوبری بوده است.

حق زاده ادامه داد: دلفین‌های گوژپشت معمولا در آب‌های کم عمق نزدیک ساحل دیده می شوند و وابستگی آنها به زیستگاه های نزدیک سواحل باعث شده با بعضی از فعالیت های انسان در تماس مستقیم باشند و همین امر آنها را در معرض خطر جدی مانند گیر افتادن در تور ماهیگیری ، تصادف با قایق، آلودگی و تخریب زیستگاه ناشی از فعالیت انسانی قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین صید گونه‌های هدف مورد تغذیه دلفین و در فصل تابستان که صید میگو انجام می شود از جمله ترال کشی می تواند بر زیست دلفین ها اثر گذارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان با اشاره به اینکه  طول بدن این دلفین حدود ۲ متر و به وزن تقریبی ۱۰۰ کیلوگرم و طول باله سینه آن ۳۴ سانتی متر بیان کرد: به علت فساد لاشه نمونه برداری و تعیین جنسیت آن امکان پذیر نبود.

وی همچنین در خصوص کشف لاشه نهنگ در حدود سه کیلومتری لاشه دلفین گفت: به دلیل فساد لاشه و مرگ بیش از یکماه از آن امکان شناسایی و  نمونه برداری برای این اداره میسر نبود.

حق زاده از صیادان منطقه تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه پستاندار دریایی که در سواحل به گل نشسته، مراتب را به اداره محیط زیست یا شیلات منطقه گزارش دهند.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان و در ساحل نیلگون خلیج فارس واقع است و حدود ۹۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

کشف لاشه دولفین در هندیجان

کشف لاشه دولفین در هندیجان

کشف لاشه دولفین در هندیجان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی