English

شهردار کلانشهر اهواز:

شهرداری اهواز بیش از ۲ هزارپرونده در دیوان عدالت اداری دارد

شهردار کلانشهر اهواز گفت: بیش از ۲ هزار پرونده از شهرداری اهواز در دیوان عدالت اداری وجود دارد که برای حل و فصل آنها برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

شهرداری اهواز بیش از 2 هزارپرونده در دیوان عدالت اداری دارد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز ، رضا امینی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، در نمایشگاه بین‌المللی اهواز افزود: بیش از دو هزار پرونده علیه شهرداری اهواز در دیوان عدالت اداری وجود دارد که نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ پرونده فعال است که مربوط به ۳۰ سال پیش تاکنون است و باید شهردار وقت پاسخ بدهد که با توجه به منافع شهر پیگیری لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها به دلیل گستره کاری خود دایم مورد اعتراض و شکایت مردمی قرار می‌گیرند که پرونده آنها در دادگاه‌های شهر و استان به آنها رسیدگی می‌شود و در صورتیکه به دادگاه تجدید نظر نیاز باشد، از طریق دیوان عدالت اداری شکایت پیگیری می‌شود.

وی گفت: دیوان عدالت اداری بر اساس قانون، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردمی از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است این در حالی است که شهرداری یک نهاد مستقل عمومی و غیردولتی اما حاکمیتی است.

امینی افزود: در سال ۱۳۹۳ پروانه‌ای برای ساختمان یکی از شهروندان صادر شده و در پی آن همسایه این ملک از مالک شکایت می‌کند. این شکایت هم در دادگاه بدوی و هم دادگاه تجدید نظر رد می‌شود و به همین دلیل درخواست ابطال پروانه ساختمان را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنند؛ این درخواست نیز هم در دیوان عدالت اداری و هم در تجدید نظر آن رد می‌شود اما به دلیل حضور نداشتن شهردار در دادگاه ، حکم انفصال سه ماهه برای شهردار اهواز صادر می‌شود.

شهردار اهواز ادامه داد: متصدی و مدیر شهرداری، شخص شهردار است و باید حکم برای شهردار ابلاغ می‌شد اما حکم صادر شده برای شهرداری و واحد حقوقی ابلاغ شده بود به همین دلیل واحد حقوقی دفاعیات خود را برای دیوان عدالت اداری ارسال کرد و این دفاع سبب رد شکایت شاکی شد ولی  بر اساس گفته قاضی پرونده، شخص شهردار باید در دادگاه حضور پیدا می‌کرد.

وی گفت: باپیگیری‌ صورت گرفته ایراد شکلی رای که خطاب به شهرداری بوده و نه شهردار مورد تایید قرار می‌گیرد و در نتیجه‌ انفصال از خدمت لغو شد.

 

آینده روشن در خدمات شهری با ایجاد زیرساخت مناسب

شهردار اهواز گفت:درآمدهای شهرداری اهواز همانند سایر شهرداری‌ها از مردم و دریافت عوارض مختلف تامین می‌شود اما به دلایل مختلف و وضعیت اقلیم دارای مشکلات زیادی است؛ اقداماتی که برای کاهش مشکلات مردم باید انجام دهیم در وهله اول ساماندهی وضعیت خدمات شهری از نظر زیرساختی است، اگر چه هم اکنون اقداماتی که در این حوزه انجام شده است قابل مشاهده نیست اما آینده خوبی برای خدمات شهری اهواز متصور هستیم.

امینی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری اهواز افزود: تقاطع غیرهم سطح شهید قربانی اهواز (میدان دانشگاه چمران) با وجود اینکه در ابتدای راه با سرعت خوبی پیشرفت داشت اما به مرور تقریبا تعطیل شد، با پیگیری‌ صورت گرفته از طریق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مهر امسال مسیر مستقیم آن به بهره برداری می‌رسد؛ دو مسیر فرعی آن و به طور کلی پروژه به صورت کامل تا آذر  امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: تقاطع شهید کجباف اهواز (چهار شیر) نیز دارای پنج سطح بود که پروژه ال ۳۰۰ به بهره برداری رسید و با تعیین پیمانکار سطح ال ۴۰۰ پس از پایان روال اداری شروع به کار خواهد کرد و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

 

برنامه‌ریزی برای ساخت سه پارک خانواده و بانوان در اهواز

امینی در پاسخ به سوال خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اعم از کودکان، بانوان، فرهنگی و ورزشی، آسفالت معابر، جمع آوری زباله و سگ‌های بدون صاحب توضیح داد: المان‌ها، شهر کودک و پارک بانوان در برنامه کاری شهرداری اهواز قرار دارد؛ علاوه بر پارک بانوان موجود، پارک دیگری در کنار شهرداری منطقه ۴ اهواز برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، که پس از تکمیل در ساعت‌های خاصی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد؛ علاوه بر آن ۲ پارک خانواده دیگر نیز برای احداث در مناطق ۲ و ۳ نیز در برنامه‌ شهرداری اهواز قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری کار مطالعاتی برای ساخت طبقه دوم جاده ساحلی از طریق اساتید دانشگاه ادامه داد: احداث مسیر خروجی و ورودی به پل‌های روی کارون نیز مورد بررسی قرار گرفته است؛ با توجه به اینکه هر پل نیازمند چهار مسیر است و هزینه احداث آن برای تمام پل‌ها زیاد است، اما موارد ضروری را برای سال‌های آینده در بودجه بندی قرار می‌دهیم.

 

پل فولاد تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد

شهرداراهواز با اشاره به اینکه هرکاری نیازمند زمان و برنامه‌ریزی است، گفت: قطعاتی از پل فولاد از سال ۱۳۹۹ مورد سرقت جدی قرار گرفته است به گونه‌ای که تاکنون نزدیک به ۵۰ تن از آهن آلات به سرقت رفته و موجب ناامنی پل شده است؛ با تشکیل جلسات شورای تامین مقرر شد با توجه به توان فنی، شهرداری اهواز تعمیر این پل را انجام دهد که در این راه شرکت فولاد، ۵۰ میلیارد ریال از هزینه تعمیرات پل را تقبل کرد، و ترمیم پل آغاز شده است و در تلاش هستیم که تا اوایل مهرماه بازسازی آن به اتمام برسد.

وی ادامه داد: شایبه‌هایی در خصوص کم کردن عرض کارون ایجاد شده است که صحت نداشته چرا که رودخانه و حریم آن در اختیار سازمان آب و برق قرار دارد و اگر شهرداری پارک و فضای سبزی نیز در این حریم احداث کند نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به حریم رودخانه داشته باشد؛ مسیر جدیدی که در جاده ساحلی حدفاصل پارک قوری تا رستوران پالادیوم احداث شد نیز کندرویی بود که به صورت نیمه تمام رها شده بود و در این دوره برای کم کردن ترافیک تکمیل و به بهره برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه