English

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور:

وزارت میراث فرهنگی دوران طلایی‌اش را طی می‌کند

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در جلسه معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، گفت: وزارت میراث‌فرهنگی یک مجموعه کاملاً اجتماعی و فرهنگی است و قطعاً در این مجموعه با شیوه سیاستمداران کار نمی‌کند.

وزارت میراث فرهنگی دوران طلایی‌اش را طی می‌کند

به ‌گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی طلوعی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان با حضور استاندار و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: طی یک سال اخیر و با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در این وزارتخانه، با اتکا به مرام‌نامه تبیین شده و بررسی نظام مسائل وزارتخانه اتفاقات خوبی افتاد و وزارت میراث‌فرهنگی دوران طلایی‌اش را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه مرام‌نامه و نقشه راه وزارت میراث‌فرهنگی در این دوره مبتنی بر چهار گزاره است، ادامه داد: نخستین گزاره فرمایش رهبر انقلاب است که می‌فرمایند در جمهوری اسلامی هر جا هستید آنجا را مرکز دنیا بدانید و مطمئن باشید کارها به شما مرتبط است و گزاره دوم نیز این جمله از مقام معظم رهبری است که با شیوه سیاستمداران نمی‌شود کار فرهنگی کرد و گزاره سوم فرمایش امام صادق(ع) است که فرموده‌اند خداوند اهل ثروت را با فقر امتحان نمی‌کند و گزاره آخر نیز از حضرت علی(ع) است که می‌فرمایند فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرند و از فرصت‌هایی که پیش می‌آیند، استفاده کنید.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی افزود: بر اساس این چهار گزاره اساسی، از نظر ما وزارت میراث‌فرهنگی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران حتما مرکز جهان است و کارها به ما مرتبط هستند و ما مؤثر هستیم، دوم این که مطمئنیم در این وزارتخانه با فقر دست و پنجه نرم نخواهیم کرد و فرصت کار در وزارتخانه را فرصتی بی‌بدیل و خیر می‌دانیم و غنیمت می‌شماریم.

وی بیان داشت: طبق همین مرام‌نامه و فرمایش مقام معظم رهبری، در وزارت میراث‌فرهنگی قطعاً با شیوه سیاستمداران کار نخواهیم کرد و این وزارتخانه یک مجموعه کاملاً اجتماعی و فرهنگی است و شیوه مدیریتی ما هم بر اساس گزاره‌های ساده و عمیقی که ذکر شد، کاملاً فرهنگی است و در همین مسیر نیز پیش می‌رویم.

طلوعی با بیان این‌که برای بهبود فعالیت در وزارت میراث‌فرهنگی 20 مساله کلان پیش‌بینی و مسیر سه ساله پاسخگویی طراحی و زمان‌بندی شد، گفت: علاوه بر این موارد، در این دوره مهندس ضرغامی ویژگی‌های مدیری را که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کار می‌کند، تبیین کرد که به ادبیات مشترک ما تبدیل شده و تلاش می‌کنیم به عنوان یک راهبرد روی این موارد کار کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: نخستین ویژگی یک مدیر میراثی شجاعت در تصمیم‌گیری است و مدیری که شجاعت در تصمیم‌گیری نداشته باشد، حتماً مدیر نیست و در صحنه‌های آکادمیک تصمیم‌گیری را معادل کل مدیریت می‌دانند.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور دومین ویژگی یک مدیر میراثی را مردمی بودن برشمرد و با تأکید بر این که مساله مردم باید مسئله مدیر میراث‌فرهنگی نیز باشد، اظهار داشت: سومین کاربست ویژگی‌های مدیریت در این مجموعه، اجتهاد مدیریتی است که پیش‌نیاز مدیریت جهادی است و لازمه اجتهاد مدیریتی هم مجتهد بودن در کار است یعنی اگر مدیر به حوزه کاری‌اش اشراف نداشته باشد مدیری جهادی هم نخواهد بود.

وی داشتن نگاه پروژه‌ای به مدیریت را از دیگر شرایط مدیران میراث‌فرهنگی عنوان کرد و افزود: مدیران ما در کارشان نگاه پروژه‌ای دارند و به حوزه مدیریت‌شان به عنوان یک پروژه نگاه می‌کنند، یعنی نیامدند که بمانند بلکه آمدند پروژه‌ای تعریف و تمام کنند و سراغ پروژه بعدی بروند و اگر مدیریت پروژه را بپذیریم روال عادی زمان‌بندی و نظام‌بندی این حوزه هم رعایت می‌شود.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی بیان داشت: ویژگی دیگر یک مدیر در مجموعه میراث‌فرهنگی، اقتدار مدیریتی است و جلوگیری از دخالت دیگران در حوزه مدیریتی یک اصل مهم است و مدیر میراثی اجازه دخالت هیچ‌کس را در حوزه تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این دستگاه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: گاهی خبر می‌رسد که فلان دستگاه یا فلان شخص صاحب‌نفوذ امنیتی، قضایی یا انتظامی در جایی حفاری انجام داد و مدیرکل در جریان نیست و بعد هم که مدیر در جریان قرار می‌گیرد می‌شنویم تهدید می‌شود و این برای ما باعث سرشکستگی است.

طلوعی افزود: از نظر مهندس ضرغامی هیچ احدی در هر جایگاه و مسئولیتی حق ندارد در مأموریت‌های نیروهای این مجموعه دخالت کند و مسئله اکتشاف، حفاری، شناسایی، اقدام، استخراج باید بر اساس ضوابط دقیق میراث‌فرهنگی بر اساس نظر کارشناسان ما و با مجوز این دستگاه انجام شود و کسی حق ندارد جایی را حفر کند و بعد بگوید از فلان دستگاه هستیم و بنابراین مدیران ما باید جلوی اصحاب قدرت و ثروت بایستند و حتماً از حوزه وزارتخانه هم حمایت می‌شوند.

این مسئول عنوان داشت: ویژگی بعدی مدیران میراثی دوره کنونی این است که اهل تعامل و جهاد تبیین هستند و چون خیلی از مسائل حوزه این وزارتخانه بین دستگاهی است تعامل و تفاهم را مد نظر قرار می‌دهند و بر همین اساس نیز در این دوره نهضت تفاهم‌نامه‌نویسی را آغاز کردیم و طی یک سال اخیر در حوزه داخل دست‌کم با 10 دستگاه مرتبط با خودمان تفاهم‌نامه امضا کردیم.

 

به گزارش مووجغ طی حکمی از سوی سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صادق برزگر مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه