English

نخستین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد در شیراز افتتاح شد

نخستین مرکز هوشمند آموزشی و درمانی اعتیاد کشور باحضور سردار مومنی دبیر کل ستاد مواد مخدر کشور به همت سپاه فجر در منطقه باجگاه شیراز به بهره برداری رسید.

نخستین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و طی سفر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و با حضور استاندار فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهر شیراز و فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اولین مرکز هوشمند آموزشی درمانی اعتیاد کشور افتتاح شد. 

سردار اسکندر مومنی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه ایجاد چنین مراکزی، الگویی برای دیگر نقاط کشورشود، ورود جدی فارس به همت استاندار و همراهی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را یادآور شد و گفت: این مرکز با مشارکت سپاه فجر فارس برای درمان معتادین اختصاص یافته است.

مومنی با بیان اینکه عملیات احداث این مرکز، بهمن ماه سال گذشته آغاز و امروز آماده بهره برداری شد، این اقدام را گامی دانست که کافی نیست و گفت: در صورت توافق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس، این مرکز به دیگر مراکز درمانی خواهد پیوست تا ظرفیت مناسبی برای پذیرش و درمان و آموزش معتادان در شهرستان شیراز ایجاد شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر بر مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری و توانمند سازی و اشتغالزایی بعد از طی شدن دوره درمان با استفاده از ظرفیت خیرین تأکید و اضافه کرد: ظرف یکسال گذشته خیرین استقبال بسیار خوبی در این حوزه داشتند و امید است با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی و هماهنگی بخش‌های مختلف بتوانیم ساماندهی خوبی در حوزه اعتیاد داشته باشیم. 

مومنی ادامه داد: باتوجه به اینکه اولین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، ایشان مستمراً پیگیر موضوع معتادین متجاهر در کوتاه مدت هستند و تاکید دارند که موضوع معتادین متجاهر یک اولویت اصلی با انجام کار کوتاه مدت است.

او خاطر نشان کرد: از اصلی‌ترین اولویت‌هایی که رییس جمهور بر آن تأکید بسیاری دارند موضوع پیشگیری است و مجموعه دست اندرکاران نظام، کشور و استان‌ها باید با مشارکت مردم کاری کنند تا فردی گرفتار این حوزه نشود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور لزوم یاری رساندن به معتادان برای رهایی از گرداب اعتیاد، افزود: در این خصوص معتادینی که از خانواده طرد شده و بسیاری از جرائم دیگر را به دلیل ادامه حیات انجام می‌دهند نیازمند یاری بیشتری هستند. اما این اولویت کوتاه مدت و مداوم است و ریاست جمهوری به جد پیگیر این موضوع هستند. 

مومنی همچنین یادآور شد: در وظایف تعریف شده سپاه و نیروی انتظامی، موضوعی به عنوان ایجاد و راه اندازی مراکز نگهداری از معتادین متجاهر قرار ندارد و وظیفه ذاتی این نهادها نیست، اما این دو نهاد مجاهدانه این وظیفه را پذیرفتند و پای کار آمدند تا ایجاد چنین مراکزی با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر انجام شود.

مومنی خاطرنشان کرد: این آغاز کار است و از همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه استانداری فارس این درخواست را داریم تا استان فارس که در بیشتر موارد نمونه است، در این زمینه هم الگو و نمونه کشوری باشد.

او افزود: امید است طی چند ماه آینده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع معتادین متجاهر را در فارس و شهر شیراز به اتمام برسانیم و به سمت توانمندسازی و مأموریت اصلی و راهبرد اساسی خود که اقدامات پیشگیرانه می‌باشد، قدم برداریم. 

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: در حوزه مواد مخدر ۴ حوزه مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر، درمان، اقدامات پیشگیرانه و توانمند سازی دنبال می‌شود. 

مومنی با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری، گفت: در حوزه پیشگیری طرحی با عنوان یاریگران زندگی تصویب شد که در این طرح از تمام ظرفیت‌های کشور از جمله نهادهای فرهنگی، مردمی و دولتی استفاده شود تا موضوع پیشگیری دنبال شود و در این طرح که با اولویت آموزش و پرورش آغاز شد تاکنون ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است. 

دبیر کل ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا طرح یاریگران زندگی ظرف یکساله آینده در یک هزار مدرسه اجرا شود. 

انعقاد تفاهمنامه با نهادهای فرهنگی، حوزه علمیه، صدا و سیما، وزارت ارشاد و نهادهای مردمی و فعالیت ۳ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد از دیگر اقداماتی بود که دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان این مراسم به آن اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه