English

وزیر علوم:

۷۷ هزار سند علمی در دانشگا‌های جهان از دانشجویان ایرانی وجود دارد

وزیر علوم تحقیقات وفناوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ۷۷ هزار سند علمی در دانشگا‌های جهان از دانشجویان ایرانی وجود دارد که ۳۵ درصد با مشارکت دانشگاه‌ها و اساتید خارجی انجام شده است.

 ۷۷  هزار سند علمی در دانشگا‌های جهان از دانشجویان ایرانی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری  در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:  ۷۷ هزار سند علمی در دانشگا‌های جهان از دانشجویان ایرانی وجود دارد که ۳۵ درصد با مشارکت دانشگاه‌ها و اساتید خارجی انجام شده است.

زلفی گل افزود: بیش از ۳ میلیون و‌ ۱۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیلند که ۱۵۰ هزار نفر از این دانشجویان، در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وزیر علوم گفت: در نقدهای سیاسی به جناح رقیب و عملکردها نباید خدمات گسترده و دستاوردهای جمهوری اسلامی نادیده گرفته شود.

وی گفت: امروز خطه سرسبز گیلان از جمله مناطقی است که جلوه روحیه جهادی و خدمت به نظام جمهوری اسلامی در آن مشهود است.

وزیر علوم عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگی در کشور رخ داده و تحولات وسیعی در حوزه های مختلف شکل گرفته اما یکی از ایرادات برجسته ما همواره این بوده که در میان انتقادات سیاسی و نقادی ها به جمهوری اسلامی ظلم می کنیم و خدماتی که جمهوری اسلامی انجام داده را نمی بینیم.

وی با تاکید بر اینکه این ظلمی بزرگ و بی انصافی به نظام جمهوری اسلامی است که این همه تحولات و اقدامات سازنده را نادیده بگیریم چنانکه قبل از انقلاب اسلامی چند دانشگاه با ظرفیت محدود در کشور داشتیم حال آنکه امروز دانشگاه‌ها به قدری گسترده شده که حتی در مناطق روستایی هم این دسترسی ها بسیار راحت است، پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان وجود نداشت.

وی با اشاره به سفر یکی از اساتید خارجی به ایران در جریان دعوت یک تشکل دانشجویی گیلان، گفت: این فرد در بازدید از تهران و مناطق آزاد و غیره شوکه بود زیرا تصورش از ایران یک جامعه بدوی بود و در واقع دشمنان ما تلاش می کنند چهره نامناسبی از کشور و نظام ما نشان دهند، ما باید حواسمان باشد وبه گونه ای عمل کنیم که قدردان جمهوری اسلامی باشیم.

زلفی گل افزود: انتقاد داریم اما نباید خدمات نظام نادیده گرفته شود و انشالله روزهای خوبی را هم در سایه این تلاش ها شاهدیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه