English

با حضور استاندار مازندران؛

پروژه تقاطع غیر همسطح هزار سنگر آمل افتتاح شد

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه اصلاح هندسی ساماندهی و بهسازی میدان هزار سنگر و پروژه ساماندهی و بهسازی ورودی شهر آمل جاده هراز و احداث باند تندرو و کندرو با حضور استاندار مازندران و برخی مدیران استان برگزار شد.

پروژه تقاطع غیر همسطح هزار سنگر آمل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، پروژه تقاطع غیر همسطح هزار سنگر از سال 97 آغاز شد اما در دولت سیزدهم با پیگیری های انجام شده در کمتر از 7 ماه اتمام پروژه رقم خورد.

برای ساخت این پروژه که طول آن 4.5 کیلومتر است از آغاز تا پایان بهره برداری 185 میلیارد تومان هزینه شد و قرار است تا ۸۰ درصد بار ترافیکی محور هراز را کاهش دهد.

این پروژه با برآورد 22 هزار متر مربع مساحت، شامل چهار دور برگردان، لاین تندرو و کندرو و نیز اجرای دو هزار و 500 متر سنگ جدول است که در کنار اجرای این طرح، ساماندهی ورودی ترمینال فیروزی، جانمایی و نصب سازه ایستگاه پلیس راهور، ساماندهی ایستگاه تاکسی و اصلاح شیب‌ها جهت ساماندهی آب‌های سطحی نیز در دستور کار قرار گرفت.

تقاطع غیرهمسطح هزارسنگر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی و ملی در حالی ششمین سال ساخت خود را در میدان هزارسنگر در ورودی شهر آمل پشت سر گذارند که امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و در یک سالگی دولت سیزدهم، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل علاوه بر اینکه راه ارتباطی پر جمعیت‌ترین شهرستان‌های استان مازندران است، بر سر اصلی‌ترین مسیر مواصلاتی و ترانزیتی جغرافیای مرکزی استان واقع است که حتی در ایام عادی و غیر تعطیل نیز میزبان تردد ده‌ها هزار خودرو از جمله خودروهای سنگین است.

تقاطع در میدان هزارسنگر در ورودی شهر آمل از مسیر جاده پرتردد به بابل واقع شده و محل تجمیع ترافیک ورودی از شرق مازندران به سمت جاده هراز و ساحل دریای خزر در محمودآباد است که ترافیک این مسیرها به سمت شرق و غرب استان هم از این میدان خارج می‌شود.

گفتنی است، در هفته دولت امسال 109 پروژه با اعتباری بالغ بر  473 میلیارد تومان در شهرستان آمل آماده بهره برداری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی