English

با محوریت محیط‌زیست؛

کتاب «شهر، محیط‌‌زیست و آموزش» تألیف و چاپ شد

کتاب «شهر، محیط‌‌زیست و آموزش» با محوریت محیط‌زیست تألیف و چاپ شد.

کتاب «شهر، محیط‌‌زیست و آموزش» تألیف و چاپ شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، کتاب بسیار ارزشمند «شهر، محیط‌‌زیست و آموزش»، با محوریت محیط‌زیست توسط سه مؤلف جوان و دغدغه‌مند حوزه محیط زیست انسانی و طبیعی تألیف و به چاپ رسید.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: با روندی که انسان مدرن در پیش گرفته است به نظر می‌رسد جهان در آینده با بحران‌های زیست‌محیطی همچون کمبود انرژی، تغییر اقلیم، مسئله پسماندها و پساب‌ها، بحران آب (در اثر استفاده بی‌رویه، بیابان‌زایی و...) و غذا، فرسایش خاک، جنگل و به طور کلی اکوسیستم زمین رو‌ به‌رو می‌شود که نخستین پیامد آن نیز برای عامل ایجاد این بحران‌ها یعنی انسان خواهد بود.

این مسئله در شهرها با شدت بیشتری همراه بوده و شاید تنها راهی که برای خروج از این وضعیت و کاهش نگرانی ناشی از اتفاقات آتی وجود دارد، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری عاجل در این زمینه است که بیش از این در گرداب بی‌تدبیری رفتار انسانی که در چند دهه اخیر تشدید نیز شده است، رو نرود.

در این کتاب تأکید شده است که طبیعتاً نجات انسان، خاصه انسان شهرنشین، در گرو نجات محیط‌زیست خواهد بود.

این کتاب توسط دکتر «عیسی خواجوند احمدی» عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر «مجید سنایی» پژوهشگر مطالعات شهری و مدرس مؤسسه آموزش عالی کمال‌الملک نوشهر و دکتر «سید محمود موسوی میرکلائی» پژوهشگر مطالعات شهری و مدرس مؤسسه آموزش عالی کمال‌الملک نوشهر سه مؤلف دوستدار محیط‌زیست به رشته تحریر در آمده و جلد اول آن به چاپ رسیده است.

این کتاب در 270 صفحه در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان به چاپ رسیده است که محوریت موضوعی آن محیط‌زیست است، چاپ اول آن سال 1401 و با شمارگان هزار نسخه می‌باشد.

لازم به ذکر است، این اثر مشمول قانون حمایت مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348 است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه