English

مدیرکل پزشکی قانونی خبر داد؛

غرق شدن ۷۶ نفر از شروع تا پایان طرح دریا در دریای مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: از شروع تا پایان طرح دریا 76 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشت.

غرق شدن 76 نفر از شروع تا پایان طرح دریا در دریای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه 72 نفر از غرق شدگان مرد و مابقی زن هستند، اظهار داشت: 75 درصد از غرق شدگان غیربومی هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان‌های نوشهر با 13، محمود آباد با 11، بابلسر و عباس آباد هر کدام با 8 فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرستان‌های جویبار و بهشهر بدون فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با 37، تیر با 29، خرداد با 8 و شهریور با 2 مورد به ثبت رسید.

وی بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 27  مورد هستند و بعد از آن 11 تا 20 با 22 مورد و 31 تا 40 با 11 مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی با اشاره به اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند، تصریح کرد: بیشتر مغروقین از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند و بنابراین به نظر می رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره‌ساز نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه