English

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه:

تهدیدات فضای مجازی یک واقعیت است

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: تهدیدات فضای مجازی یک واقعیت است که می‌تواند هم فرصت باشد و هم یک تهدید و تهدیدات می‌تواند در حوزه امنیت، اجتماعی و قضایی باشد که باید مراقب فضای مجازی بود.

تهدیدات فضای مجازی یک واقعیت است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در این همایش یک روزه که حدود 420 نفر از قضات حضور داشتند، در سخنانی با اشاره به میراث گرانقدری که به برکت شهدا و امام حسین (ع) در اختیار ما قرار گرفته است اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما باید قدردان نعمت اسلام ‌و انقلاب باشیم ‌و در راستای اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در همه سطوح با خود صیانتی و تهذیب نفس به مردم خدمت کنیم.

وی یکی از اهداف عالی سند تحول و تعالی قوه قضاییه را خدمت به مردم، شجاعت در راه احقاق حق ‌و ابطال باطل برشمرد و  ادامه داد: در مسئله قضا، شجاعت بسیار مهم است و شجاعت ‌و نفوذ ناپذیری قضات به گسترش روح شجاعت و عدالت در قضاوت کمک کند .

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: اقتدار نظام ما این است که بنیانگذار آن خود را خادم مردم می‌دانست و قضات شریف نیز در این مسیر ‌در جهت احترام به حقوق  مردم با صیانت از خود در جایگاه‌های مختلف و مدیریت درست بر پرونده‌ها می‌توانند به مردم خدمت کنند.

وی با تأکید بر مسلح شدن قضات به علم روز حقوق ‌و مطالعه مستمر قوانین ‌واشراف به آن، افزود: توقع مردم صدور آراء مستدل  و با قلم ‌دانش حقوقی بالا است، احکامی که مستدل و قاطع باشد و ضعف در استدلال نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه خوشبختانه بیش از 80 درصد رتبه‌های ارزشیابی قضات استان در سطح خیلی خوب قرار دارد، اظهار داشت: قضات دادگستری استان با همت و تلاش و توجه به قوانین در وضعیت خوبی قرار دارند و ‌این امر مرهون تلاش و همراهی همکاران در همه حوزه‌های قضایی است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی همچنین به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تهدیدات فضای مجازی یک واقعیت است که می‌تواند هم فرصت باشد و هم یک تهدید و تهدیدات می‌تواند در حوزه امنیت، اجتماعی و قضایی باشد که باید مراقب فضای مجازی بود و این روز به روز پرخطرتر می‌شود که آگاهی از صدمات و خسارت‌های فضای مجازی برای همه و به خصوص قضات ضرورت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در ابتدای این همایش در سخنانی با اشاره به عدالت طلبی ‌و باطل ستیزی امام حسین (ع) توجه همگان را به شناخت عمیق شخصیت وجودی این امام عزیز ‌و اهداف متعالی قیام ایشان جلب کرد و بیان داشت: ما و همه شیعیان باید در این خصوص اندیشه کنیم و در مسیر و هدف ایشان در رسیدگی‌ها حق طلبی و ‌عدالت ورزی داشته باشیم.

وی افزود: قضات محترم سراسر استان باید با روحیه جهادی و با جدیت در جهت رسیدگی درست و در زمان مناسب گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه مأموریت‌ها در دستگاه قضایی بسیار و مسئولیت‌ها سنگین است، گفت: باید نظارت و نگاه آموزشی صیانتی راهبرد برنامه‌ها و‌ عملکردها باشد.

وی صیانت و پیشگیری از تخلفات را یکی از نتایج اینگونه همایش‌های آموزشی بر شمرد و ابراز داشت: در این همایش‌ها مخاطراتی که می‌تواند به دستگاه لطمه بزند یا موجب تقویت امور شود بررسی ‌شناسایی و تبیین می‌شود.

هممچنین در پایان این همایش از 548 قاضی که حائز رتبه خیلی خوب در ارزشیابی شدند تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی