English

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

رونمایی از نخستین اپلیکیشن جامع هنریابی همزمان با هفته دولت

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: همزمان با هفته دولت نخستین اپلیکیشن جامع هنریابی و هنرمندیابی دارای مجوز رسمی کشور رونمایی می‌شود.

رونمایی از نخستین اپلیکیشن جامع هنریابی همزمان با هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی تمنایی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سامانه هنریاران که نخستین اپلیکیشن جامع هنریابی و هنرمندیابی دارای مجوز رسمی کشور است در هفته دولت رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برپایی دو سالانه کتاب اصفهان اظهار داشت: این جشنواره به منظور شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه‌های مختلف و ارج نهادن و تکریم پدیدآورندگان و تولید کنندگان این آثار و سایر بخش‌های مرتبط با نشر کتاب برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اضافه  کرد: در دو سالانه امسال آثار ارسالی چاپ اول از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ است که باید در این مدت چاپ یا اعلام وصول در وزارت فرهنگ شده باشد.

تمنایی با بیان اینکه جایزه شامل کتاب‌های کمک درسی نمی‌شود، گفت:آثار منتشر شده باید با موضوع استان اصفهان باشد، همچنین ناشر کتاب و پدیدآورندگان کتاب هم باید از اصفهان یا در اصفهان بوده باشند تا در این جشنواره شرکت داده شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص جشنواره توضیح داد: دین و فلسفه، روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق، زبان و زبان‌شناسی، علوم خاص، علوم عملی، هنر و معماری، ادبیات، تاریخ و جغرافیا از جمله بخش‌های اصلی این جشنواره می باشد.

 تمنایی با بیان اینکه در بیست‌وششمین دوسالانه کتاب اصفهان تا به امروز ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: فعالان پیرامونی انتشار کتاب از جمله صفحه‌آرا، ویراستار و سایر عوامل نیز می‌توانند در این رقابت که تا پانزدهم شهریورماه ادامه دارد، شرکت کنند.

وی با اشاره باینکه خانه کتاب و ادبیات کشور نیز متولی داوری این رویداد استانی هستند، افزود: آثار چاپی در حوزه دفاع مقدس و نماز از جمله بخش‌های ویژه این دوره از جشنواره سالانه کتاب هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ارتباط با معیارهای انتخاب بهترین کتاب توضیح داد: بدیع بودن موضوع، رعایت استاندارها در ساختار اثر، فصل‌بندی درست، دقت در نگارش و دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استاندارها در بیان منابع، بالا بودن معیار علمی محتوای اثر، بهره‌مندی از قدرت تحلیل، آراستگی، حروف‌چینی و صفحه‌آرایی و همچنین رعایت استاندارهای تصحیح و ترجمه از جمله معیارهای انتخاب بهترین کتاب در این دوره از جشنواره می باشد.

علی تمنایی گفت:بیست وششمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان توسط معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به منظور شناسایی تولیدکنندگان آثار در بخش کتاب و حمایت از این فعالان برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه