English

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:

۱۰درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به حوزه ایثار و شهادت اختصاص یابد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها، اختصاص ۱۰درصد از این اعتبارات را به حوزه ایثار و شهادت ضروری دانست.

۱۰درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به حوزه ایثار و شهادت اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل گفت: دیوارنگاری، پلاک‌کوبی نام شهدا بر سر در منازل والدین‌شان و نام‌گذاری گذرها و کوچه‌ها به نام شهدا، از جمله مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در راستای حفظ یاد و نام شهدا و ایثارگری آنان است.

وی ادامه داد: دولت به‌طور ویژه در راستای رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران مصمم است و در طرح ملی مسکن نیز ۵درصد از آن باید به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه آحاد جامعه و مسؤولان بوده و تولید برنامه‌های فرهنگی فاخر از جمله مستند،  فیلم کوتاه و سریال در این خصوص مورد تأکید قرار است.

استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: تأمین برخی امکانات اولیه برای والدین شهدا از جمله خدمات درمانی و مسکن ضروری بوده که این موضوع نیازمند توجه مسؤولان ملی و استانی است.

سیدحامد عاملی می گوید: در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران اقدامات لازم در حال انجام بوده و تاکنون تبدیل وضعیت ۶۵۰ نفر از آنان انجام گرفته است.

وی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای زائران راهیان نور، مجتمع فرهنگی اردبیل در جنوب کشور در حال اجرا بوده که با تکمیل آن، خدمات فرهنگی به زائران راهیان نور ارائه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر وظیفه ما مسؤولان به پاس قدردانی و حفظ ارزش‌های شهدا و ایثارگران، خدمت‌رسانی به مردم و احصای نیازمندی‌های آنان است.

عاملی ادامه داد: تلاش برای رفع مشکلات مردم و حل معضل اشتغال برای عموم مردم و خانواده ایثارگران ضروری است؛ اشتغال یک امر تبعی بوده و ایجاد آن نیازمند تأمین زمینه‌ها و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: با توجه به تدوین برنامه پیشرفت استان اردبیل و ارائه برنامه‌های تحول‌آفرین در قالب آن، امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها زمینه پیشرفت استان فراهم آید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه