English

رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی:

بسیج اصناف بر توزیع و تأمین کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی نظارت می‌کند

رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی از ورود این سازمان به نظارت میدانی بر بازار و توزیع اقلام اساسی خبر داد و گفت: محور حرکت بسیج اصناف تحقق بازار اسلامی است.

 بسیج اصناف بر توزیع و تأمین کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی نظارت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار سید رضا پورزینال رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی اظهار کرد: امیدآفرینی و ارایه خدمات نظام به مردم موجب دلگرمی مردم و پیشرفت جامعه می‌شود. 

وی افزود: ما در راستای بسط فرهنگ بسیجی در اقشار مختلف مردم، در کنار ماموریت های دفاعی، ماموریت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را انجام می‌دهیم. بسیج اصناف در سال ٨٧ تشکیل شده و در خانواده بزرگ اصناف جایگاه خوبی کسب کرده است.

پورزینال با بیان این که ٣.٣ میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند، ادامه داد: در آذربایجان شرقی ١۶٠ هزار صنف پروانه دار فعالیت می کنند و ١٨۵ هزار اصناف مختلف در رسته های مختلف کار می‌کنند که سازمان بسیج اصناف برای این قشر کلاس های آموزشی مختلف برگزار می کند.

وی گفت: سازمان بسیج اصناف با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اصناف در رشته‌های مختلف هم دوره‌های آموزشی هماهنگی کرده و اجرایی می‌کند.‌

رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری هیأت‌های هم اندیشی با اصناف مختلف خبر داد و افزود: ما چالش‌های حین و پیش روی اصناف را بررسی کرده و از مسئولان مرتبط برای حل این مشکلات دعوت کرده کمک دریافت می‌کنیم.

پورزینال اظهار کرد: ما از هیأت‌های هم اندیشی نتایج بسیار خوبی کسب کردیم و در حوزه‌های تعزیرات، جرایم، مالیات و... کمک حال اصناف بوده‌ایم.

وی در ادامه به ورود سازمان بسیج اصناف به نظارت میدانی بر بازار و توزیع اقلام اساسی خبر داد و افزود: محور حرکت بسیج اصناف تحقق بازار اسلامی است و در این راستا با هرگونه احتکار، رباخواری و تخلفات با معرفی متخلفان به دستگاه های مسئول برخورد می‌کنیم.

پورزینال در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات مردم یاری، اشتغالزایی و فعالیت گروه های جهادی بسیج اصناف هم اشاره کرد و گفت: ایجاد صندوق های خیریه و ایجاد مرکز نیکوکاری بسیج اصناف در بازار تبریز جزو خدمات مردم یاری بسیج اصناف بوده و ١٧٠٠ نفر خانواده مستحق از صندوق خیریه مرکز نیکوکاری مستمری دریافت می‌کنند و در آینده نزدیک با شناسایی خانواده های نیازمند جدید این تعداد به ٢٢٠٠ نفر می‌رسد.

وی در ادامه به خدمات بسیج اصناف در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: در دوران اضطرار شیوع کرونا با تامین پارچه‌های ماسک و ارایه به تولیدکنندگان ماسک در تامین ماسک مورد نیاز مردم انجام وظیفه کردیم و ١۶٠ هزار عدد ماسک رایگان در سطح شهر توزیع شد و بقیه با قیمت تولید در بازار توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی در پایان از اقدام برای تشدید نظارت بر بازار خبر داد و گفت: کمک به کنترل بازار محصولات کشاورزی و غذایی و جلوگیری از قاچاق آرد از اولویت‌های ماست و ما در انجام این مأموریت در کنار سازمان صمت هستیم و در این مأموریت ١١٣ بارزس بسیجی ما را همراهی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه