English

با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران؛

طرح های عمرانی فرودگاه ساری با ۲۲۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید

همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران، طرح‌های عمرانی و ایمنی فرودگاه شهدای ساری با صرف اعتبار 229 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

طرح های عمرانی فرودگاه ساری با 229 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، بخشی از این طرح‌ها شامل خرید و تملک اراضی و مستحدثات پیرامون فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری بود که در راستای طرح توسعه و نصب سامانه کمک ناوبری حدود 105 میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است.

همچنین بخش دیگری از این طرح‌ها، خرید ماشین آلات و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و فنی است که برای ارتقاء شاخص‌های ایمنی و تسهیلات فرودگاهی با اعتبار 78 میلیارد تومانی خریداری و تأمین شد.

اجرای دیوار بتنی پیرامون فرودگاه برای تقویت شاخص‌های امنیتی و حفظ سطح ایمنی به طول هشت هزار متر با اعتبار 12 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران بهره‌برداری شد.

همچنین یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده، طرح توسعه اپرون برای افزایش تعداد محل پارک هواپیما و ایمنی بود که با اعتبار حدود هشت میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران، اجرای بلوار جدید دسترسی به فرودگاه شامل 600 متر بلوار چهاربانده، اجرای پیاده رو به طول 800 متر، فضای سبز،جمع آوری شبکه برق فشار متوسط و ضعیف،اجرای طرح روشنایی، اجرای کانال هدایت آبهای سطحی و سیستم مکانیزه آبیاری فضای سبز با اعتبار 26 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

فرودگاه شهدای ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال 1372 فعالیتش را آغاز کرد، میانگین انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری چهار هزار و 300 سورتی است که این فرودگاه در حال حاضر با در اختیار داشتن میانگین 10درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با دو فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه